Manhattan



Livet som prinsessa på manhattan.
Efter 11 timmars flygande med mellanlandning i zurich
nådde vi destination 19 west 31 st street.
Vi bodde på Herald Square i lyx-sviten.
Dushmunstycket var stort som ett tefat på marmor toaletten,
Sängen var 120 cm hög och verkligen kingsize,
6 meter högt till tak och kristallkrona & platt tv.
som om inte det vore nog hade vi manhattan mall & macys runt huset.
7 våningar Louis vuitton, calvin klein, versace & mycket mycket mer. 




Shopping i New York.
Något jag hade väldigt svårt att vänja mig vid var stressen på gatorna.
Folk bokstavligt talat flög fram på gatorna, och stannade man
till en sekund fanns det risk för att bli nertrampad.
Jag glömde att jag inet var i sverige och liksom bara:
asså vet ni inte vem jag är eller?


Skor & solglasögon från charlotte ruisse
BH & lipplumper från victorias secret.

Jag och morsan tog även en dag nere i tunnelbanan
i jakten på den ökända affären Century 21 på cortland st.
Här provade jag studentklänningar från emilio pucci & calvin klein.
kom dock hem istället med lacoste & juicy couture saker
samt andra små souvenierer till nära & kära.




Vi var även i rockefeller center
och checkade ut vyerna från toppen.
Plus att vi samma dag drog staten island ferry
förbi fröken frihetsgudinna.
Något som man turist faktist MÅSTE göra.





Resan var helt underbar.
Men en sak som jag tror märkte mig för livet
var när vi besökte tha hood aka Harlem och gick på gospel
på palmsöndagen. Jag är inte religiös på något vis,
men detta var sjukt, heeeeeeeelt insane.
En gigantisk kyrka full av svarta människor
som vevade med armarna, talade i tungor,
tackade gud och sjöng 100 gånger bättre live än 
Whitney Houston & Aretha Franklin tillsammans.
Detta gjorde mig djupt berörd, och jag
som är en människa njuter av det vackra i livet, satt och tjöt.
Om den heliga anden lever någonstans i världen
så är det fan i Harlem och ingen annan stans.




Memories from NY