47 tummar upp!



Jag är så jävla lycklig och kastar upp hatten för pappa lars
som fixade cashen. Snart anländer en 47tummare med full hd
special ljud och mera awesome saker. Ser det som en grymt vettig
investering nu när jag ändå ska bli arbetslös i låt se....30 dagar. 
LIVET ÄR AWESOME!

kÄRLEK



Jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig, för orden räcker inte till.
Den här killen har förändrat mitt liv. Sån lycka och passion som jag känner
tror jag endast ett ytterst fåtal människor får uppleva under sin livsgång.
Vart jag än tittar finns han där, vad jag än tänker på så finns han där.
Han finns 24/7 i mitt huvud och i alla mina randomidéer tänker jag "vi"
istället för "jag" som jag tidigare tänkt. När jag tittar på honom blir jag helt
varm innombords. Orden räcker inte till...

Jag älskar allt med honom, det finns inga fel eller brister.
Allt är bara underbart. Random precis som jag vill ha det.
Ska jag bo med någon så är det honom.
FY SJUTTON VAD JAG ÄLSKAR DEN HÄR KILLEN!

Det var julen det



Så sitter man bänkad i soffan i väntan på narnia filmen med Raz.
Jag är mätt efter ett underbart julbord älskling hade lagat.
Svampomelett asså, lätt min nya favoriträtt!
Gårdagen var underbar och eftersom julen är all about
dem man älskar hämtade morsan och jag hem min man
så vi kunde vara tillsammans på den mysigaste dagen på året.

Satt och kollade på 42tums tv:s när jag hittade min nya kärlek,
en 47tums full hd lcd!...jag kommer gå genom eld för den asså.
Jag har nog aldrig velat ha något så mycket som jag vill ha den.
Jag bara MÅSTE ha den!

Önskar jag hade en kamera så jag kunde visa hur god den ser ut
i mina nya anderspetter-ungsformar jag fick av lars & suss i julklapp,
men det har jag ju inte eftersom den mystiskt försvann hos
sara & linda på förfesten med karatefyllan. :(

Hoppas alla har haft en lika underbar jul som jag och
hoppas alla är lika nöjda & glada för sina paket som jag.

Happy Happy Joy Joy

Mitt bergochdalbanehumör går somsagt upp och ner dag för dag.
Igår var jag allmänt less på livet for a while och idag mår jag som en
ko som blivit utsläppt på grönbete. I morse var lampan på jobbet
trasig och eftersom jag inte fattar hur man byter taklampor med 
glaskupa fick jag  slå in paket i totalmörker.


Efter jobbet köpte jag min efterlängtade stora tavelram
från danska ib laursen (en svart) och min underbar vita jellybeanskål
jag spanat på i ett år på signerat.

Nu ska jag slå mig ner med min älskling i soffan och kolla klart på 2012
som vi började glo på igår. Sen blir det stuvade makaroner & falukorv,
Världens godaste käk och ikväll är det jag som är kocken. :)
Ska även ge mig på att beställa en ny väska från friis & co eftersom
de var helt jävla cp sist och skickade fel sort. I just loove to be me!


"Black Public crown bag small" från friis & co


Fjällturken

Nu är det 2 dagar kvar till julafton och för att få den rätta känslan
slänger jag in fjällturken på ett hörn :D



Jag längtar efter att omberg ska öppna så jag kan damma av gamla bettan
och ge mig ut och göra varenda snödriva osäker. Iår har jag även min man
som en sorts young jedi jag ska träna upp. Kommer bli AWESOME!


pissdag

Dötrött.Illamående.Sur.Allmänt down.
Knappt ätit något idag...alls.
Känner mig så jävla opepp på livet.
Godnatt!

Tjejmiddag

Efter en grotesk bakfylla så var det dags att kicka igång julen
och öppna paket från vänninorna på en tjejmiddag @ källy.
Deltagande var Källy, Ebba & Signe och jag och kvällen i ära hade jag
tagit med mig mitt nya spel "partyalias" jag inhandlat på senaste
Ullaredsturen.

En mycket trevlig kväll som garanterat ska göras om!
Tacosen var riktigt god, trots att det inte såg ut som vi rört vid maten
när vi var klara. Sen vill jag även påpeka att jag fullkomligt ägde
i mitt eget spel och vann 2 gånger i rad.
därav tummen-upp-kortet




På kvällen åkte vi även och hämtade en riktigt kärleksfull
ralle i mjölby och drog givetvis en snabbvisit på donken.
Älskar min pöjk mest i världen<3


Karatefylla



Trodde aldrig jag skulle kunna slå ebbas 18 årsdag, då var jag
verkligen totalväck. Men jag fortsätter att överraska mig själv,
man måste ju liksom testa gränserna once in a while.
Julharrys vart inte riktigt som planerat, 2 flaskor vin
och kanske 18 cl tequila åkte ner i strupen och
jag minns som sagt ingenting alls.
Tummen upp!

Mat & Bio i Lkpg

Så var det 16 december och Ewa Axmans födelsedag.
Eftersom det töade dagen innan och eftersom jocke rickardsson 
inte gillar snö bestämde vi oss för att inte åka till omberg som planerat.
Istället åkte vi till Linköping och åt på Ghingis & såg Twilight new moon på bio.




Pix från Ghingis samt första fotot på mig och ralle tillsammans <3

Det var riktigt mysigt och Ewa & Jocke är sjukt trevliga
och jag ser fram emot att träffa dem på min födelsedag:)
sen vill jag tacka min underbara pojkvän som bjöd mig på allt.
Han är så jävla underbar så det finns inte.
Jag är så jävla lycklig och mår så bra så det går inte beskriva i ord.

Julstämning

Och julen kryper sig närmare med stora steg..
Det enda som fattas är metervis med snö,
Allt är så fint på vintern...Det liksom glittrar och gnistrar.
Vackert. Känslofyllt.


Igår lyckades jag inte bara simma 1000 meter i simhallen
utan jag klämde även in en solning. Så lite brunare kom jag hem
och gjorde mig i ordning för en snabbvisit hos lars och sedan en
helkväll med morsan.

Ralle och jag tog en sväng på stan och köpte vin,
röda julstjärnor (blommor) och krukor. Morsan var omåttligt impad
när jag samma kväll även hade lagat advetsljusstaken
och fått in en lysande stjärna i köksfönstret.
Senare bar det av på "club celeb" och vidare till CL.

Idag har vi varit på stan och köpt en jättetät
liten gullig julgran som ralle släpade hem samt en gigantisk
julskinka som tar upp hela kylen. Vi har även varit
i motala med jocke och ewa och storhandlat, så nu har vi
käk så vi klarar oss till nyår hehe!

Samma ställe som jag ett antal gånger varit på helgalna rockfester.
Den mytomspunna ungklarslyan har blivit......oliviaized


tuesday afternoon

Idag kom min kära moder på besök i affären.
Hon bjussade på lunch på Wasa och vi bestämde att vi skulle
ta oss i polokragen i morgon och dra å simma tillsammans.
På fredag ska hon även hem till mig och "umgås" och se på idol.
Jag tänkte shocka henne med varma mackor med brieost, honung
och pinjenötter samt lyxa till det med ett glas chapell hill.

Just nu sitter jag och älsklingen i soffan och
han har precis lagat en tacolasagne. Detta kommer bli en helt ny
smaksensation, då ingen tidigare vi känner förtärt detta.
Jag bara älskar att komma hem på kvällarna.
Rasmus är bäst!

Förresten idag hörde jag på radio-nyheterna att  julmusik är något negativt:
"folk som jobbar i affär plågas så pass mycket att det blir en arbetsskada"
Här vill jag poängtera att julmusiken endast spelas i december, max 24 dagar.
Du har 11 andra jävla månader att lyssna på annat. Och sen vill jag tillägga
att större delen av de som arbetar i affär lyssnar på radio, samma jävla
låtlista på ca 30 spår på repeat i 365 dagar/år. Seriöst sverige..
Kommerciell radio; Där har ni något ni kan kalla arbetsskada


NattsuddarN



Klockan är nu 2
och jag är piggare och mer uppe i varv än någonsin.
Sitter och glor på lite southpark och planerar inför morgondagen.
Jag har inte varit ett dugg bakis på hela dagen, trots två hardcore-suparkvällar
på rad. Givetvis kickade måste-vara-effektiv-känslan in vid 11 och jag har diskat
ett stort diskberg som täckte hela köket, bakat ännu mer julgodis
och plockat och stökat runt. Ralle sover på soffan sedan 2 timmar tillbaka,
han gick vinter-ide framför inglorious bastards och är numera helt oväcklig.
morrade som en galen tiger när jag skulle hämta mig en kudde.

Imorgon är en ny dag med nya problem for sure,
för jag har min sminkväska i motala med allt mitt smink hemma hos manju.
Orkar inte stressa in till motala på bussjäveln och hämta det i morgon heller,
fy i fittan så jobbigt liksom...

Svammel



Tjena tjena!
Nu är jag sctekfull och nyhemkommen från en kväll
som både innebar fylleslag, slagsmål, fyllekäk på sibylla och raggar-rundor.
Inget ont om raggare, för RT skjussade hem mig och löste alla mina
eventuella problem. Och jag är tvärmätt på en pommesbricka jag lyckades kirra,
i en kö fylld av djurgårdare....Jag skulle gärna berätta mer detaljerat
men jag är så jävla packad, så det riktigt sjunger om det och jag minns inte riktigt.

Skulle tydligen dunka ner adam, hade tydligen ringt honom och sagt det.
Men hade helt glömt bort min påhittade fight och fick en smärre shock när
han ringde från sibyllas och kommeterade med dubbla fuck-you-fingrar.
(För er som inte vet är adam å jag relativt bra polare)

I morgon kommer jag ligga på soffan med min älskling hela dagen,
vilket jag värdesätter högre än något annat...han är så jävla bäst,
true story faktiskt. Han äger ut alla tidigare förhållanden,
och om jag får bestämma kommer detta hålla forever.

Ralle, jag älskar dig. 

Julstök

Nu är det första december och ralle och jag har julstädat och fixat,
första dagen på länge jag är relativt frisk bortsett från hostan.
Igår bakade vi ett pepparkakshus och idag ska jag ge mig på
Marshmallow-godis med mandel, braunflakes och choklad.
Vi ska även ut och fixa gran, allt som fattas är en fot.
Vet i fan hur vi ska lösa det, men det ordnar sig!

Imorgon ska jag tillbaka till jobbet och dra in julstålarna.
Längtar så in i helvete till mellandagsrean för då ska jag slå på stort
och köpa hem en 42 tums LCD tv. Det har blivit kalsmysigt i lägenheten,
det enda jag verkligen saknar är en elvisp att baka delikatesser med.


Vårat fina pepparkakshus! <3

Ikea

Idag var mami och jag och hängde på låset när portarna öppnades till ikea.
Jag köpte köksgrejer och nya korgar att ha under soffbordet.
Bl.a. lite grytunderlägg och julgodisingredienser. Ralle och jag
fick även en stor fin matta i inflyttningspresent.
Tack mami! <3


Köket & vardagsrummet uppskruvat, ihoptsatt å klart!