Still sicK

Dagen i ära har jag tvättat ändlöst med tvätt. Maskin efter maskin och det
tar aldrig liksom slut. Men jag ska inte klaga för jag tycker om att tvätta.
Känslan av nytorktumlade kläder är en gåva från ovan,
och det luktar ju så förbannat gött!

Sen har jag vart på östenssons och bunkrat upp med en jävla massa findus
färdigrätter till kvällar som denna då min man inte är hemma.
När kocken är bortrest är det liksom micron som gäller.

Niclo & Bennyboi var här en sväng också och uttryckte sitt hat mot folk
som blandade frukt med mat eller sallad, som typ äppel-sallad
eller kykling&banan gryta. Benny bjöd även på lite minst
sagt annorlunda musik och bloggtips, som bara kan intressera
människor som förstår livets gåta.

Så nu har jag levlat i friskhet från "svinsjuk" till "halvdålig"
halsen gör ont och jag hostar hela tiden och jag blir trött efter
en promenad på 500m, men det är något jag kan leva med.
jag nya lästips, julmust och en jävla massa micromat!

Samboliv


Vardagsrummet!

Efter ett par as-sjuka dagar vaknade jag idag med lägre feber och
ont i halsen istället, så idag har jag har hällt i mig allt varmt och flytande
jag kommit över. Ralle kom hem med tacos för fulla rullar förut
och efter en stor middag toppat med julmust, valnötsglass,
hemmagjort julgodis, skumtomtar och en hel del halstabletter
mår jag finfint trots omständighteterna.

Jag har sambon som ständigt puttar ner mig på golvet när han anser
att jag ligger skönare än honom i soffan, jag har pojkvännen som
lägger upp en bild på en chicken-cat och skriver:


"Min nya sambo olivia när hon chillar på soffan"

Livet med rasmus är ett ständigt äventyr fullt med överraskningar.
Jag har någon att klaga på livets obetydliga saker med, någon
att bolla mina smått utflippade uppfinningar och idéer med
samt någon som tar hand om mig och ger mig goda råd.
Han betyder verkligen allt för mig och vi har det bara så jävla sjukt bra.
<3


Fuck

Så missade man kalmar och 2500 kr rakt i fickan.
Känns tungt, jag som ville dra på shoppingrunda på måndag.
Istället ligger jag hemma sjuk och mår piss.
Erik å sabina blev smittade, tommy, ralle och jag.
5 pers av 5 möjliga, det är ju fan otroligt..

svinsjuk


Jag har åkt på influensa =/

Nysa is the shit


Jag har slagit nysrekord idag p.g.a. min nyfunna damm-allergi
därav faktan. Sista dagen i morgon i pisshålan Trollhättan!
Hur skönt det ska bli att komma hem går fan inte att beskriva.
Ush fy och blä vad jag längtar efter rasmus!


Lite paranormalvarning

Runt halv 4 på morgonen vaknar jag med ett ryck och får
av någon konstig anledning för mig att det är hög tid att gå å duscha
om jag ska hinna det innan jobbet. Så jag trippade iväg i endast bh
och mjukisbrallz klockan halv 4 på natten genom trollhättans golfbana i regnet.
Väl i duschen vaknar jag till och undrar vafan jag gör där. Jag kollar på klockan
och inser att jag stått i en timme i rinnande vatten och bara glott.
Halv 5 torkar jag håret och vandrar sedan tillbaka till stugan för att sova.

Mitt huvud sprängs snart av överaktivitet på nätterna.
Istället för att sova dyker allt i mitt liv upp å jagar upp mig.
Jag planerar kommande inköp, skriver texter, dissar folk,
uppfinner saker, funderar över livet, tänker efter,
tolkar känslor, kommer på smarta grejjer, tar in nya intryck,
planerar mitt liv och mycket mera, och likt förbannat
har jag glömt precis allt viktigt när jag vaknar..


Följ dina drömmar...öh!?



jag var nämligen hemma hos lasse
, men inte där vi bor nu utan där
vi bodde för 2 år sedan (borgmästaregatan). Hade lovat att möta ralle,
för vi skulle till CL (hos hans farsa) och göra något jag inte riktigt minns,
men det betydde mycket för rasmus så jag hade lovat att ställa upp.
Alla som känner mig vet att jag är tidsoptimisst och kommer alltid ett
par minuter försent. När jag insåg att jag bodde ca 200 meter ifrån CL
så bestämde jag mig för att gå en halvtimme senare....När jag väl vandrade hemifrån
mötte jag ralle på gräsgården och han var rosenrasande. Han var helt klädd i svart
och skrek på mig om vilken dålig flickvän jag var som gick så sent hemifrån.
Tydligen var "CL-grejjen" väldigt mycket viktigare än jag hade fattat...

Plötsligt inser jag att det står ett gigantiskt, tomt, blått cirkustält på gräsgården.
Någon har flyttat ett helt stort hyreshus och satt dit ett jävla kingsize-tält istället.
Jag tappar fokus en sekund och rasmus puttar till mig och jag far rakt in i tältet.
Tältet var som Narnia, när du går in i det öppnas en annan värld.
Fast det var ingen värld jag hamnade i, utan en mörkbrun-sjö man
inte kan se fötterna när man badar i....typ som sjön Salstern..
Jag simmade som en galning och kom tillslut fram till en jätte stor
plast-båt-ö. Ja ni hörde rätt! en stor ö som var en båt i plast.
Och va någon skum anledning möter jag i samma veva adde och henke
andersson. tydligen var det deras plast-båt-ö, och den hette fjuk.

Av någon konstig anledning gick jag fram till en lucka i rostfritt stål
som jag senare konstaterade att det måste vara där man kastade ner
överbliven mat man inte orkade äta. Jag hoppade ner i den,
och hamnade återigen i en ny värld. När jag insett att jag entrat
min tredje värld blir allt bara för mycket att ta in i skallen,
så jag bryter ihop i en hög på golvet...och ju mer jag gråter
desto säkrare blir jag på att jag kommer bli våltagen av
plast-båts-ö-världs-pirater..



En gammal prinsessa?

Eftersom min kära mor tipsade om att prinsessan Desirée
(kungens syrra) brukade komma ner och chilla omkring på Koberg
julmarknad där jag jobbar så höll jag ögonen extra öppna idag.
Hur ser hon ut? Hur är hon klädd? Prinsessor ligger nämligen
mig extra varmt om hjärtat då jag under hela min uppväxt
(enda tills jag fattade att det inte var som i sagor) alltid drömt om att vara en.
Jag stog länge och glodde på en blondin som jag fick för mig var jätte lik kungen
men innan jag tog mig mod och frågade henne valde jag att gå hem och googla
fram en bild först, för att undvika pinsamma situationer.


Tur var väl det för uppenbarligen var "prinsessan" en gammal tant..

Dagen i ära gick bra och som tur var fick jag skjuss hem av Jiri,
min nya homie som skumt nog alltid poppar upp brevid mig vilken
julmarknad jag än jobbar på. Annars hade jag liksom gått way to far vilse
eftersom jag inte äns hittade till bilen som stog 15 meter ifrån mig.


Påväg till jobbet



För att visa hur pass depress omgivningen i Trollhättan är
så slänger jag upp ett videoklipp.


Hiss&Diss



HISS: Mobilt bredband

Hade jag inte ägt ett sådant i just denna stund hade jag klättrat
på väggarna av paranoia för mörkret och de okända vilda
djuren som finns i skogen härintill utanför min dörr.
Mobilt bredband är ett litet steg för mänskligheten men
ett jättesteg för runtresande julmarknads-säljare som mig själv.
Det gör att vi slipper bli helt isolerade trots att man befinner sig långt
ute i tjotahejti. Tummen upp för det!

HISS: Ullareds-serien
Ralle och jag har sett de tre senaste avsnitten och vi längtar båda
till januari då vi ska dit och fylla lägenheten med nya härliga saker.
De har verkligen fångat de mest efterblivna och färgstarka personerna
och jag garvar sönder åt livsnjutaren svensson-kjell och hans shoppinggalna fru,
makeup-mattias och den smått retarderade hårdkristna lagerarbetaren morgan.
I löve it!

DISS: Regn

vem fan gillar regn? Man blir blöt, krullig och stelfrusen och det spelar
i stort sett ingen roll vad du har på dig, du drabbas endå.
Paraflax hjälper inte för det blåser alltid sidovind när det öser ner,
gummistövlar är inte täta nog och regnkappor är så fula att man spyr på dem.
Jag går liksom fortfarande efter 18 år och väntar på den där framtida
vädermaskinen jag fått för mig att de ska uppfinna för att kunna göra
sverige soligt på dagtid och låta det regna på nätterna.
Kom igen sverige! lägg lite mer tid på väder-forskning!

DISS: Shampoo reklamer

Asså?! är det någon som seriöst går på att man får filmstjärnehår av
vanligt elvital shampoo man kan köpa på ÖB? Det är ungefär lika sant
som att ICA skulle sälja praktikanter med downs syndrom bara för att
Jerry är med i reklamen. Skönhetsreklam över lag borde bannlysas.
Kvinnor (även jag) är naiva och tror faktiskt att ett läppstift för 280:- från
lancome gör en tio gånger snyggare en dålig dag som denna.


Ensam i Trollhättan

Somnade halvvägs genom ödeshög till tanken "kuk-väder" och
vaknade 3 timmar senare i trollhättan till ännu mer spöregn än jag trodde var möjligt.
Här i västergötland är allt lika fult som hemma, bara att marken är platt.
Grå/bruna nyanser överallt, blött, kallt och jävligt lerigt.



Har packat upp och laddat för en folkinvasion på kungens syrras residens,
och sitter nu ensam i en öde stuga på en jävla golfbana nearby.
Det spöregnar ute och jag vet (jag är inte paranoid) att de blodtörstiga
vildsvinen står och suktar efter mitt kött utanför min dörr.
Jag hatar mörker, jag hatar vilda djur och jag hatar Trollhättan!


Goodbye Vadstena


Nya halsbandet och den "juliga" långtröjan kommer från Gina Tricot

Kärlek hit kärlek dit yadayadayada. Nu är livet en "rockig" dans på rosor
och veckorna svävar förbi fortare än jag hinner fatta att det är en ny dag.
Livet har nog aldrig gått så fort, och jag antar att det beror på att jag är
upp över öronen förälskad. Det är en riktigt mysig kärlekshistoria jag i framtiden
stolt kan berätta om för mina barn.. (om jag får några vill säga)
Om en gammal vänskap som växte fram att bli något helt annat.

Jag har aldirg varit lyckligare, och kan just nu inte ens minnas förra
gången jag grät sist. Gråta känns så avlägset och meningslöst att
jag inte längre förstår varför man gör det.

Har packat till trollhättan nu, sagt förväl till Ralle och bänkat mig i sängen i nässja.
Har skrivit en hejdundrans massa listor på saker jag ska göra, inhandla
och spara pengar till. T.ex. en 42 tums LCD med lysdioder bakom,
en hårförlägning och mycket, mycket mera ruligt...
Katten ligger brevid mig och jag ska nu rensa ut lite saker
ur garderoben jag ska ta hem till nya lyan.

Ha en trevlig kväll sålänge! Imorgon blire live från trollhättan :D



Nya saker

Försöker förbereda mig mentalt för de två tuffaste veckorna i år.
Ska nämligen jobba på koberg slotts (Trollhättan) & Kalmar slotts julmarknader.
Till råga på allt ska jag bo i någon öde stuga i en mörk skog utan rinnande vatten,
vilket inte är mitt drömscenario då jag är så jävla mörkrädd.
Men vad gör liksom det när man kommer hem 8 papp rikare!?

Har beställt lite nya saker till köket!

Jag har tusen inredningsidéer och får faktiskt genomföra dem med.
Rasmus litar på min smak och är bäst helt enkelt <3


Den senaste tiden

Den senaste tiden har jag haft fullt upp med att flytta.
Jag har nämligen blivit sambo på heltid for real och härjar omkring i ralles crib.
Jag har repat med bandet, köpt en akustisk gitarr, inhandlat diverse inredning
(bl.a en ljusbricka som jag är grymt stolt över)
och besökt china garden med brudarna och hampus.
Jag har iofs gjort mycket mer än så, men jag kommer inte riktigt ihåg vad atm.




Idag är jag sjuk igen. Mår ungefår som om jag var på fullast-vinner-tävling igår,
trots att jag spenderade fredagkvällen på soffan....vilken ironi.
Så som kompensation ska jag baka chokladbollar och kolla på vampire diaries
med en bakfull ralf. Thats what I call lördag!

 



DAGENS OUTFIT!

DAGENS OUTFIT!


SCARF
GINA TRICOT
SKINNJACKA VILA
SVART LUVTRÖJA H&M
SVART T-SHIRT H&M
JEANS GINA TRICOT


Nöjd tjej

Så har man fått stolleryck igen och ska imorgon förhoppningsvis hämta
en ny akustisk gitarr jag fick för mig att köpa av herr kohlus häromdagen.
Jag fick nämligen ännu en vision och tror nu att jag kommer kunna skriva låtar
bättre om jag bara lär mig spela gitarr. om jag lyckas eller ej är sånt som märks.

Gammeljul gick som smort, jag sålde nästan slut och förstod inte riktigt
vad alla andra utställare klagade om. Jag lyckades helt enkelt och som tack fick
jag 500:- extra i lön av mamma. Nu är det bara koberg slott samt kalmar kvar.
Sen äre bara tagga inför julen!

Ringde även till mormor nyss och fick dela av mig av mitt hat mot hösten.
Hon är nämligen i stort sett, precis som jag aldrig nöjd och emot nästan allt.
Hon hatar mörker, hatar kyla, hatar löven hon måste kratta i trädgården,
hatar att vara gammal och hatar det stressiga livet som pensionär.
Hon stör sig på allt och är lite sådär gulligt virrig, och jag bara älskar henne.

Hur som havre.
Livet är underbart!

Hiss&Diss



HISS: Födelsedagar
Jag älskar att baka tårtor till folk och mest av allt köpa presenter.
Jag tycker det är precis lika kul som att shoppa åt sig själv.
Jag blir nog vid närmare eftertanke lyckligare av att ge bort saker
än dem som får dem. En slags värmande du-betyder-något-för-mig-känsla.
Jag liksom ser att folk blir glada och känner mig lite extra speciell och älskad.
Hur som helst, födelsedagar är awesome.

HISS: Ost

fan va gött det är med ost alltså.
Kan inte fatta att jag en gång i tiden var emot all slags ost utom den smaklösa
(but still) goda "älg-osten" aka billingeost för er som inte riktigt följer med.
Nu är det fin ost som gäller, helst sån där asfet mäktig ost som är lagrad
i ett år eller två, men även gouda, feta, mozzarella, halloumi, brie och herrgårdsost.
Ost är typ guds andra gåva efter såsen. Totally awesome!

DISS: inkompetenta idioterna på friis & co webshop.
Fick ett mail idag som löd ungefär såhär:
Hej Olivia, Vi ber om ursäkt att det har tagit forever att skicka din jävla väska
men Bow Logo Handbag slut så fuck you. MVH Friis & Company Web Shop
Asså?! Kan dom gå och dö eller? Jag ville verkligen ha väskjäveln.
Den "completade" liksom min tänka vinterlook.
Nu måste jag ju tänka om. Skit också!

DISS: Kyla

Hur mycket kläder jag än har på mig, hur stor och varm vinterjacka jag än köper
så är det likt förbannat alltid lika kallt ute endå. Okej att jag längtar till julen,
men seriöst...snö just denna vecka då jag jobbar 9 timmar ute per dag?
Fuck this shit asså, dubbla strumpor, dubbla leggins, jeans, linne, dubbla tjocktröjor,
vantar, halsduk, vinterjacka och uggs med sulor och fortfarande svinkallt?
Vafan är det här? Nordpolen eller?


Årets första snö

I morse vaknade jag upp av någon som bankade frenetiskt på dörren,
var helt säker på att denne skulla bryta upp dörren inom kort
så drog på mig en jacka och sprang ner och öppnade..och det var morsan.
Och eftersom jag var hos rasmus och hon inte riktigt visste vart han bodde
så hade hon bankat sönder alla hans grannars dörrar också.
Tur var väl det att de inte var hemma.




Jag jobbar nu  hela veckan på gammeljul åt min mor,
och eftersom jag står ute är jag konstant frusen och förbannad.
Och givetvis var det minusgrader och snö idag.
Folket där är underbart, men väderguden kan suga kuk.
Efter 9 timmar i snöyran drog jag hem till min "sambo" igen
och satte mig här i en hög med kuddar med en stor kopp oboy
med grädde och en bit asgod ungspankaka ralles farsa hade gjort.
Så nu är jag helnöjd, halvtinad och mätt.
Saknar honom dock, det är ju ganska ensamt.




Hur som havre så fyller min kära mamma 50 idag.
Tyvärr är hon i värmland atm, så det blir inget kalas,
men hon ringde förut från en jacuzzi i en svit, salongsberusad
och glad över att hennes kompisar åkt 50 mil för att överaska henne.
Men så länge hon är glad på sin födelsedag så är jag glad.
Grattis din gamla get, jag älskar dig!


Det går bra nu

Efter att ha mått som en jävla bergochdalbana mentalt
under en längre tid mår jag just nu så pass bra att jag känner mig allsmäktig.
Har en grym träningsvärk i ryggen och lite skrapsår här och där
det är höst som jag hatar, kallt, blött, blåsigt och när jag går
till jobbet är det lika mörkt som när jag går hem.
men vafan gör det när livet leker?

Jag har varit i ayia fucking napa, tyskland och på sensation white i köpenhamn!
Det mina vänner är inte illa pinkat av en 18 åring som för 4 månader sedan
satt i skolbänken full av drömmar som jag då trodde var omöjliga att uppnå.
Just nu skulle jag inte byta mitt liv med någon i hela världen,
Jag är så jävla äckligt nöjd precis som jag har det.

Så det jag vill säga är egentligen

Skit i vad alla andra säger och följ dina drömmar.
Gör ditt liv precis som du vill ha det, för det finns inga gränser
och ingenting är omöjligt.




Sensation white Danmark 2009!

Sensation white "Wicked Wonderland" på Parken i Köpenhamn.
Där har ni mäktigt! OCH JAG VAR DÄR!






Sensation White Danmark 2009!

I fredags gled Linda och jag ut till den omtalade Halloweenfesten ala jockiboi.
Det var förvånandsvärt trevligt trots att medelåldern låg på sisådär 16 år.
Tiden gick och en flaska chapel hill senare var jag extremt pepp på livet
när jag runt 12 stötte på Phille jag åkte till tyskland med. Han kontrade med den
roliga frågan: "vi har en biljett över och en plats i bilen vill du hänga med?"
Det fanns inget snack om saken, klart man hänger mä till sensation white för fan!

Så klockan 2 på natten åkte vi förbi lasse och jag grävde full som fan i garderoben
efter något vitt. 15 min senare hittade jag ett linne, conversen, en mössa och ett par
svea boxers som fick bli den kommande kvällens outfit i köpenhamn.








Detta var det absolut roligaste jag varit med om i hela mitt liv
och jag kan inte säga mycket annat än tack ni som gjorde detta möjligt.
Allra mest tack till Phille men även till Hektor, Krille och alla ni andra som var där.
I had the time of my life och idag känner jag att jag verkligen lever.
-Precis som jockiboi säger: I just love to be me.