SÅLT!

Idag fick jag oväntat besök av en hederlig dam och hennes dotter.
Vart lite paff när jag stog där osminkad i min rosa morgonrock och mjukisar
och insåg att jag missuppfattat om de skulle ringa innan de kom eller inte,
men vad gör det när man lyckades kränga iväg dessa två par dammsamlare.
Gött liksom att få cash för sånt man aldrig använt och annars skulle 
kastat i soptunnan p.g.a. brist på förvaringsutrymme ;)








En liten tankenöt

"Man måste inte vara smart och snygg för att lyckas,
man kan vara ful och totalt värdelös också
"



Ett redigt praktexempel är denna fagra "lilla" brutta ovan som inte bara
har ett skatbo till hår, utan också är totalt värdelös på att sjunga.
Det gör så pass ont att se henne och det skär verkligen i öronen
(skrapa med naglarna på en gammal griffeltavla-likt) av att lyssna på
henne. Det är så pass illa att man under dessa 4 minuter och 6 sekunder,
nästan önskar att man vore både blind & döv.



Svar till Mikaela: Med mitt påstående att annonsen är vågad
är att du har alla dina uppgifter; dvs. ditt riktiga namn & förmodligen
ditt telefonnummer eller din mailadress samt en tydlig halvkroppsbild
så att vilket peddo som helst eller i detta fall existenz-äckel
kan leta upp ditt riktiga jag.  Det tycker i varje fall jag är vågat.
(No offense, jag har inget emot dig så du ska inte ta det personligt)

På tal om blocket

Jag har slutat kolla på nyheterna, slutat kolla tidningarna,
vilket min mor tycker är fruktansvärt egoistisk och retarderat.
Hon tycker att alla bör ta del av allt hemskt som händer i världen
för att man ska hålla sig upp-to-date, ha respekt för andra osv.
Min anledning är den att jag tycker det är slöseri med tid då jag
faktiskt inte mår bättre av att veta huruvida Lady Gaga har kuk eller inte.
Flygolyckor och jordbävningar gör mig bara paranoid och rädd
så varför ska jag liksom äns utsätta mig för den jobbiga informationen?

Satt just och läste lite lokala folks tankar.
Hittade bl.a. en tjejs blogg som jag faktiskt aldrig gillat.
Känns som hon förföljt mig genom högstadiet med sitt fula tryne och
sina spydiga besserwisser kommentarer. Och vad är det för fel på
tejer med hästar? Kan man inte ha något annat i skallen om man skaffat
ponny eller?

Idag bär det av till näset.
Ska baka bröd med min kära mor och slänga ut lite skit på blocket.
Påtal om blocket så fick jag mig ett skapligt gött garv när jag fick se
mikaela hultgrens vill-du-bo-med-mig-annons som blivit allmänt känd
via exiztens.se. Vågat gjort vill jag säga.

http://www.n0.se/v/f8f881_blocket-tjej.jpg
(lyckades leta fram orginalet, enjoy)



Helgen

Helgen var aningen skum men endå relativt trevlig måste jag säga.
Vi festade till det lite i fredags med en flaska Tequila & lite rödvin
och efter en hel del shottande kom Cl & Isabell till oss.
Hade lite blandade känslor angående kvällen eftersom jag
oftast har väldigt svårt att acceptera mina pojkvänners ex-flickvänner,
men hon är trevlig och jag vet hur mycket min rasmus älskar mig
så det vart inte det minsta jobbigt för mig faktiskt.
Festen hölls hos dennis "Turbo" och kvällen i ära fyllde
ju även min gamla vän Källy 20, så grattis till henne.

I går mådde jag värre än pesten. Igentligen ville jag bara transformeras
till en struts och stoppa ner huvudet i marken, men det var ju omöjligt.
Bakis som satan besämde vi oss för att fira vår glamourösa 3 månadersdag
med en big mac & co samt plusmeny var samt 8 cheese, vilket smakade
som en middag i himmelriket efter att ha mått jävla illa hela dagen.
Det blev myspys och jag blir kärare och kärare för varje dag som går.

Idag vart det en liten övningskörnings-rutt till willys för att parkera
lite och minnas vad jag hitills lärt mig av bilkörningen. Har nämligen bestämt
mig för att ta tag i skiten en gång för alla så jag får det gjort. (For real denna gång)
Kan ju behöva ett körkort om jag ska dra på kärring-roadtrip till ullared med
ebba i sommar...Liksom..hon ska ju inte behöva köra hela vägen... ^^


Nyklippt



Va och klippte mig igår hos min frisör i mjölby och som vanligt gjorde
hon mig jättenöjd. Det ser ut precis som vanligt bara lite mer uppklippt,
precis som jag vill ha det :)

Idag har jag bara tränat och totalslappat. Jag gick inte upp förrens halv 2
och sen släpade vi oss ner till simhallen. Simmade 50 längder och sen
lagade älskling kycklingklubbor, ris & kantarellsås så nu är jag proppmätt
och nöjd över mig själv. Nu blire pokerturnering & paradisehotel!! TJUHU!

vad gör egentligen folk i bakgrunden?

I brist på saker att skriva om slänger jag upp en samling bilder på helgalna bakgrundsminer.
personen är på bilden är alltså någon i bakgrunden inte den jag igentligen tog fotot på.
Den fjärde bilden på killen i mössan liksom... en helt random snubbe som gick på en buss.


Vardag



Igår natt runt 12
fick jag en våg av överenergi och en skum randomidé
när jag hittade en gammal fotboll i rasmus gömmor. Så vi gick ut och hade
snöfotboll/snökrig utanför pingskyrkan mitt i natten. Jag lyckades vid ett tillfälle
sätta mig på honom och tog chansen att myla honom, vilket jag uppenbarligen
inte skulle gjort för han hämnades så mycket värre att jag tappade känseln
i mitt ansikte och fick hela munnen full av snö. Men jag var lycklig endå.
Just den gesten att min man hakar på mina knäppa nattidéer säger allt.
Det finns ingen annan som Rasmus och det är just därför jag älskar
honom så mycket som jag gör.

Kom hem från simhallen förut efter ett hästpass på
1500m rekordsnabbt. 2:a veckan jag kör och det är gött som fan
att jag äntligen kommit igång med träningen. Detta gör jag endast
för att jag ska kunna käka vafan jag vill utan att få dåligt samvete
samt för att kunna tillfredställa min man till fullo, liksom alla vet
att lassfeta kvinnor inte presterar lika bra i sängen ;)

I Kväll blir det bara att chilla och njuta av livet, erik skulle nämligen
komma över och det vankas tacos:) TJUHU!



HISS&DISS



HISS: Lasersvärd

Asså seriöst!? Hur coolt är det inte med ett jedisvärd?
Jo det ska jag berätta, det är fucking awesome. Tänk er
om man liksom hamnar i ett gängbråk..easy pancake.
Låt dom komma med sina 15 man med knivar och gafflar
eller whatever dom har, jag drar bara fram mitt jedisvärd
och utnyttjar "the force" och BANG så ligger dom ner.
Ska beställa ett dirr när jag har tillräckligt med cash,
Sen jävlar är det jag som är ruler of the galaxy!

HISS: Vinterlandskapet
Folk kan gå å klaga på att det är så jävla kallt hur mycket de vill,
men testa att gå upp klockan 10 en morgon och titta ut genom fönstret.
Det är som en drömvärld. Allting glittrar och iskristallerna aka frosten
på fönstrerna skiner som diamanter. Det är sånt här svenne-banan
åker till fjällen för att se. Det vi har just här hemma utanför fönstret.
Det är den första vintern på länge och jag tycker alla borde
vara jävligt tacksamma för den finaste vintern på åratal.
Gillar ni fortfarande inte vädret? Dra till ett annat jävla land
å bosätt er då så jag slipper höra erat jävla whinande.


DISS: Nya Busskorten
Så har storstädernas high-tech kort invarderat vårat lilla län och jag
vill inte påstå att jag är direkt glad. Först å främst så piper dom
när man går på bussen på ett fruktansvärt irriterande datoriserat ljud
som skär i mina öron, för det andra så måste man gå typ 500m långt
till pressbyrån för att fylla på dem. Hur jävla lame är inte det?
Sure thing att det minskar rån-procenten på bussarna men serious?!
hur många bussar blir rånade på ett år i östergötland?
Plus att pressbyrån inte är öppet 24/7.
Om jag skulle vilja randomåka på natten då?
Nä det har ni fan inte tänkt på era as!
Fetingdiss där.


Mediacentret has arrived!



Igår kom vårt kickass-coola mediacenter och vi startade upp med Gudfadern.
Rasmus har nämligen bestämt sig för att kolla igenom alla de stora "kultfilmerna"
som jag på något vänster helt lyckats missa. Vi har redan plöjt igenom alla
6 Starwars filmerna, som jag totalvägrat att se hela mitt liv. Och jag kan nästan
säga att jag blev frälst, Lätt de bästa filmerna jag någonsin sett.
Lasersvärd liksom...hur jävla coolt är inte det liksom?

Min absoluta favorit är yoda. Han är så jävla awesome så det finns inga
ord till det. Killen är liksom lassgammal, typ 800 år och kungen av alla jedis.
Lägg märke till att han är så jävla slapp att han använder "the force" för
att ta svärdet istället för att enkelt bara stoppa ner handen i fickan^^,


Så kom Tv:n

Dagen började med att vi fick ett wake-up call från elgiganten
klockan 8 på morgonen som berättade att den efterlängtade 47 tummarN
skulle anlända på eftermiddagen. Så med lite bättre morgonhumör än snittet
gick vi upp och gjorde skagenröra-mackor med ägg till frulle.

Efter att frukosten sjunkit ner lite granna drog vi till simhallen och jag
simmade en sisådär 1200 meter samtidigt som älsklingen var på gymmet
och svettades. Sen gick vi hem och myste och voila så kom Tv-gubben med den
gigantiska Tv-kartongen.



Efter att ha ställt den i vardagsrummet insåg vi rätt snabbt att vi var tvugna
att slänga ut granen. Ralle kastade ut den rakt genom fönstret, så nu hänger
den i trädet utanför ifall någon är intresserad... Jag själv fick äran att damsuga
upp golvhelvetet som hade blivit helt grönt av allt barr.
Men nu är allt i sin ordning och jag tar av mig hatten för jonny som hjälpte
mig med kanalerna. Livet som arbetslös är underbart!


19 år



Så var det min födelsedag och jag fick frukost på sängen av älsklingen
följt av 10 stora röda rosor och ett jättegulligt jag-älskar-dig-kort.
Vi bjöd hem la famillia och jag fick ett efterlängtat simkort på simhallen,
en vaniljvodka och pengar. Senare på kvällen kom ewa, jocke & cl
och det vart ett par vanillaskys & p2s följt av total utklassning i GH3.
Dagen var jätte mysig och vi toppade den med lite extra kvällsmys ;)


2010!

Jag har inte satt upp några nyårslöften i år, för av tidigare erfarenheter
vet jag att jag aldrig kan hålla dem.



Gårdagen var magisk.
 Vi startade med en liten par-middag hos oss
med Jocke och Ewa, lasagne, bubbel & rödvin sen bar det av till macke
där vi partade vidare. Det var huset fullt och jag kan stoltsera med att jag
i år faktiskt var vaken vid 12slaget. Tyvärr gick det inte lika bra för
linux-jolof från helsingborg, honom bäddade ewa och jag ner tillsammans
i mackes säng runt 11-tiden med en hink och ett glas vatten.

Vid sisådär kvart i 12 gick vi ut och min älskling blev som barn på nytt
när han fick fatt i raketerna. Fulla och glada observerade vi den glittrande
sprakande himlen och han gav mig årets kyss följt av ett jag älskar dig
och en rad härliga kärleksförklaringar. Allt var så vackert och jag vill nog
nästan påstå att detta nyår var perfekt. Den stunden kommer jag leva på länge.





Jag tror stenhårt att 2010 kommer vara året med stort Å.
2009 var alldeles för tragiskt när allt för många gick bort.
Så nu är det dags att lämna det tråkiga bakom oss och blicka
framåt och ägna mer tid åt och ta väl hand om dem vi älskar och håller kära.
<3

 


Vila i frid




En grymt rolig och mycket speciell kille jag träffade i köpenhamn har lämnat oss.
Det västa kan hända de bästa, hoppas du har det bättre i himlen Robert.