Inaktiv pga sjukdom!

Ursäkta för den tillfälliga bloggtorkan, men jag är sjuk.
Har inte orkat ligga någon annanstans än i soffan och sängen senaste veckan.

Dagen i ära poppar jag ett par värkdämpande och ger mig ut på äventyr i köket.
Imorgon fyller rasmus 22 och jag har gett mig fan på att få ihop en tårta till honom.
Har valt den jobbigaste tårtan som tar längst tid att göra för att försöka kompensera
mitt samvete eftersom han tagit hand om mig så bra och varit så sjukt snäll den
senaste veckan när jag bott hos honom och varit sjuk.



Imorgon blir det fullt ös med jobb, firande och toppat med en pizza med brudarna.
det gillar vi!, så puss på det!




Ikano med Ebba

Morgonen började med att jag försov mig och tvingades
göra mig i ordning på jobbet. När jag då började platta håret
gick nämligen brandlarmet igång och alla kunder började irra runt
och undra varför. "jag tänder bara ljus, allt under kontroll" svarade jag
med halva håret platt och resten krulligt.

Efter jobbet kom Ebba och plockade upp mig.
Vi for in till Linköping i jakt på ett par DNA-skor och en sidenklänning
vi båda tittat ut och i lugn och ro tänkt att köpa.
Men det raserade fort då DNA i ikano hade stängt och
sidenklänningen inte fanns i min storlek.
Så efter en snabbis på donken med endast en halvtimme
kvar innan det stängde började vi hetsa.

Det blev en shopping rush som heter duga och jag kom hem med 2 par uggs
ett linne, svarta leggins, halsband och kaninöron samt en massa presenter till rasmus.



SÄLJES: TigerSkärp




BEIGE TIGEROFSWEDEN-SKÄRP 90cm

Beige skinnskärp med "knäppspänne" och 5 "storlekshål"
Vill bli av med det för att jag tydligen gått ner så pass mycket att det är för stort.
Köptes för en många herrans årsen på Oscars för en grymt mycket högre summa.

Klicka på "kontakta mig här" eller maila [email protected] för mer info.


Headache



Jag har migränhuvudvärk sedan onsdagsnatt

det är en liten parasit som sitter i vänstra bakhuvudet
och gnager så fort jag rör mig en millimeter eller två.
Tror även att den ätit upp min förmåga att behålla vätska
och vara hungrig. Kroppen känns oerhört tung och svag
och jag har sovit nerknarkad på ipren med en blöt handuk
runt huvudet om nätterna. Ungefär som jag tror jag skulle må
efter att ha sprungit jorden runt headbangandes på tom mage
med 20 kg vikter runt fötterna.

Jag fick fel väska hemskickad.
De skickade mig en svart bow logo nessicär som inte ens finns
med bland sortimentet. Såååå jävla förbannad vart jag.
Skickade ett hatmail i stil med "Ge mig rätt jävla väska era inkopitenta djurdödare"
Jag som tänkte använda den på halloween, då sprack den planen :(

Vi renoverar badrummet i huset
Och jag har inte kunnat vara hemma på 2 veckor för att det är en
gubbe som ser läskig ut som lägger kakel och väsnas på mornarna.
Plus att vi inte haft toalett eller dush, vilket är tvärjobbigt.
Så jag fick flytta in hos rasmus. Och han har varit en riktig ängel.
Killen har lagat mat till mig varje dag när jag kommit hem från jobbet.
Gått upp och gjort frukost och tagit hand om mig när jag varit sjuk.
Tusen tack, du är en riktig vän! <3


HISS&DISS



HISS: sås

Jag tycker om sås så pass mycket att jag knappt gillar människor som inte äter sås.
Sås funkar till precis alla rätter och är det inte bearnaisesås så är det chokladsås.
Jag kommer evigt vara tacksam till findus & blåband som försett mig med guds gåva
inom matlagning större delen av min barndom. Sås löser helt enkelt problem.
Sås räddar hunger. Sås kan tillochmed vara nyckeln i kampen om världsfred.
Kolla bara här tillexempel:
Torr mat?! -ta lite sås på det
För starkt kryddad mat!? -ta lite sås på det
Okryddad mat!? -ta lite sås på det
Skumt kryddad mat!? - ta lite sås på det
Det finns hundratals exempel. Med sås går allt.

HISS: Vamprer
Har precis upptäckt serien "Vampire diaries" och är helt biten.
Det skulle vara asballt å vara en vampyr. Odödlig liksom.
Man skule kunna bli bäst i världen på saker eftersom man har all
tid i världen på sig att lära sig det, man skulle kunna slappa i 65 år
och sen ta tag i sitt liv, man åldras inte en dag, utan är ung och vacker forever.
Och eftersom att dricka blod var en livsnödighet så skulle man inte
heller ha skuld om man käkade upp ett par folks.
Vem vill inte bli av med typ sina ex, en irriterande granne eller en lärare?
Plus att Damien så sjukt het....sjuuuuuuuuuuuuukt het.
Jag vill bli vara vampyr!

DISS: stockholm t-central

Smutsigt, fuktigt, äckligt och luktar peck.
Där pissar liksom folk i hissarna, Ööh?!...Hallå?
hinner dom inte till toaletterna eller vafan är felet?
Hur kul är det att vara nydushad och iordningfixad och
trampa i eller nudda någon annan människas urin?
Och på pressbyrån hade de inte äns pucko till mig när jag var där,
utan istället någon jävla "ice" variant som smakade typ
kaffe blandat med oboy efter ett par dygn i kylskåp.
Jag tänker då minsann aldrig mer sätta min fot där igen utan att vara förberedd.
Handskar, handsprit eller munskydd och en flaska pucko äre som gäller.
Usch fy & Blä.

DISS: familjen wahlgren

För det första. Vafan gjorde de i bingolottos uppersittarkväll natten till julafton?
Alltså Seriöst. En gång om året spelar jag bingolotto och de förstörde hela kvällen.
Mormor Christina och hennes jävla polystone änglar folk tjatar om som
jag tvingas sälja i min affär, tror hon är någon jävla superstar med sina b-kändisar till barn.
Niklas som är en usel sångare och skaparen till jordens sämsta barnprogram.
Pernilla, en förvuxen fjortis som tror hon kan rädda världen med sina musikaler
och till sist hennes son Benjamin. Vilken jävla fjant.
Killen tror han är världens minsta casanova.
Min mor säger att det behövs sånna människor i underhållnings-sverige.
Men dom roar i varje fall inte mig för fem öre, så dom går fetbort.


TIPS: Passion Vibe






Jag är inte direkt rädd att prata om sex, trots att det är någon slags tabu på det.
Folk blir upprörda och generade, störda och äcklade. Men inte jag.
Det är liksom naturligt för det ligger ju i naturen.
Så idag tänker jag tipsa om en asbra vibrator jag köpte på martinshop.
Passion vibe, billig, inställbar och batteridriven, nästan ljudlös och helt otrolig.


Tummen upp för PV! buy it, try it, enjoy!




Nyklippt

Igår var jag i mjölby på frisörsalong S:1 och klippte mig.
Sara är bäst och jag tokvägrar att klippa mig någon annan stans.


Nu ska det bara växa 10 cm till så är det perfekt!

Sen åkte vi och hälsade på mormor och morfar, där större delen av besöket
handlade om att en brunbjörn var på vandring i skåne-skogarna,
vad man ska mata fåglarna med och hur mycket kakor morfar åt på nätterna.
Har lite ångest över att jag inte hälsar på dem oftare.




Efter besöket skjussade morsan mig till city där jag
mötte upp Jim Andersson och blev bjuden på fika på Gusto´s.
Jag kände mig tillfreds över att jag äntligen kom iväg,
med tanke på att jag lovat killen en minigolfsrunda i 3 år nu.
sweeeeeeeet!



HISS&DISS



HISS: Smör

Fuck smala ideal och "du ska inte äta smör din jävla tjockis"
Jag älskar smör! helst bregott extrasaltat (jo jag vet, typ 80% rent fett)
i tjocka lager på mackan. Fyfan så gott det är!
Fattar inte människor som inte gillar det, de är fan fel på dom asså.

HISS: Göteborska

Jag kan bara inte sluta att älska när det kommer fram en go å gla gubbe
och snackar ren göteborska. Det är så mysigt, nästan hemtrevligt på något sätt.
Oavsett ålder, oavsett kön. jag älskar dem alla lika mycket.

DISS: Sport i TV

Hur kan man älska sport på Tv? Jag hatar alla sporter
som visas i rutan och tycker inte det borde få visas överhuvudtaget.
Så förbannat tråkigt, ett litet föremål som åker fram och tillbaka och oftast,
men inte alltid har en drös svettiga män efter sig. Är det inte ett litet förmål som rör sig,
 så är det män som kramas (brottning), tortering av djur (tjurfäktning)
eller någon retard som åker sick-sack i en snöhög med två trä-pinnar på fötterna.
Är det kul att titta på eller? Är det sexigt?
Vart fan finns meningen bakom det hela?

DISS: Trappor

Efter att ha vandrat runt i en stad full av trappor, med 6 stycken aslånga fanskap
för att komma till hotellrummet. Så är jag rätt less på trappor.
Visst de ger motion att gå i dem men större delen som gör det
snubblar, halkar eller är full och slår sig på dem istället.
Rulltrappor är okej, men de brukar oftast inte funka,
och folk går och springer som vanligt i dem endå,
Plus att man kan fastna i början och slutet samt i räcket.
Been there done that så att säga.
Slutsats: Lev i nuet Sverige och bygg lite fler hissar!


SÄLJES: SOUTHPOOLSNEAKERS



Vita dam-sneakers från southpool i New York i storlek 39.

Vill bli av med dem för att jag bytt stil och inte längre kör på
hip-hop-inspirerad-glittrande-regnbågsfärgad- elektro-kines.
Använda endast en gång när jag provgick dem i trädgården.
Köptes i en sneakersbutik på manhattan i New York 2009

Klicka på "kontakta mig här" eller maila
[email protected] för mer info.


SÄLJES: LEOPARDPUMPS



Leopardpumps med peeptoe i storlek 38
.

Vill bli av med dom för att dom är en storlek för små (Jag har strl. 39)
Köptes inför MU-dagens maffiautstyrsel i skolan 2007
Använda endast en gång vid denna tidpunkt.
Klacken är lacksvart och de är mellan 6-7 cm höga.

Klicka på "Kontakta mig här" eller maila
[email protected] för mer info.

Tyskland 2009!

Ber om ursäkt att det bara är en bild på phille i en trottoarsoffa
och resten gatuvyer, broar och kanaler..
Men jag hade faktiskt ingen aning om att jag hade kamera,
Mina tankar var på annat och jag glömde helt enkelt att fotta resan.
Blir dubbelt upp vid nästa utanför-sverige-tripp, det lovar jag!






Va det något mer speciellt som hände i berlin? Jo juste!
Ett viss tjej stötte ihop med en viss Mr.C på Hardrock Café.
(Världens snyggaste man, enligt mig)
Om jag var lycklig!? Jag skäääääääääämtar inte!



Julstämning i oktober

Nu har löven fallit och jag ligger och lyssnar på julmusik.
Jag har precis fikat på chokladpudding & grädde med morsan
och planerat inför julen lite smått. Jag ska nämligen annordna en julkväll
för brudarna hemma i huset någon helg närmare december,
där det blir att göra julgodis, skriva julkort, dricka glögg osv.
Kan inte bli mysigare kväll med vänninorna enligt mig, jag som älskar julen.

Dagen i ära har jag praktiskt taget inte gjort ett skit.
Var hos schizo-ralle i morse och käkade middag han lagat åt mig.
Sen fick han damprycket för att jag inte fattade att man kokar ris med lock
på kastrullen och började tortera mig på diverse sätt. (pet-i-magen-hålla-fast-tekniken)
Sen kom mamma och hämtade mig och nu ligger jag här
framför datorn och såsar och funderar på om jag borde ändra frisyr
imorgon när jag ska klippa mig eller inte.


Jag är nästan lika klyven över det som mina sönderplattade bruna lockar till hår är.

PS. Du som ville "döda" min väska säger jag bara goddag yxskaft
Min friis&co är gjord av mocka. Mocka är en benämning på en läderkvalité,
där det sönderslaktade djurets skin vänds ut och in och slipas sammetslen, färgas och sys
upp till en underbar höst-handväska åt just modemedvetna småstadstjejer som mig.
Så men andra ord till dig, Mission failed....Im pretty sure att väskan redan är relativt död.


Tillbaka till verkligheten

Efter en toppenveckas semestrande i världens finaste stad
och en sisådär 5 miljoner trappor mår jag kalas.
(en hel stad full av trappor, kan ni tänka er så dumt?)
Har väl gainat ett par kg endå då jag levt på rostat bröd, pasta,
våffler, munkar, chips och kaffe. Men vafan gör det om 100 år?
Tusen tack till Phille som gjort resan så pass minnesvärd!
Chill bananas alla läsare, Bilder kommer senare!

Direkt när jag kom hem idag var det dags att hugga tag i verkligheten.
Packa upp, läsa nya cosmopolitan, dricka kaffe, duscha. *Pust*
Nevars..Har precis tagit hand om och skrivit ut en massa jobbpapper
till arbetsförmedlingen, en slags det-här-måste-du-göra-uppgift som
faktiskt var och är extremt uttråkande.....


Så jag kompenserade det hela med att beställa en ny väska till hösten :)
Friis-&-Co-väskor-forever säger jag, sen får ni andra säga vafan ni vill.


Im a $aint



I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art
I got an F and a C and I got a K too
And the only thing that's missing is a bitch like you

You wanted perfect
You got your perfect
Now I'm too perfect for someone like you
I was a dandy in your ghetto with a snow white smile
But you'll ever be as perfect whatever you do

Packa upp, packa om

Alla som känner mig vet att en hungrig och trött olivia
inte är att leka med. Vi stannade nämligen i Örebro på donken,
där jag fick ett mindre utbrott på ett par sjuksköterskor
som högt och tydligt satt och snackade sprutor och sjukdomar.
Något som jag bara inte kan ta att folk pratar om i min närvaro.
"Detta är en jävla resturang och kan kärringjävlarna inte hålla käften snart
vänder jag mig om och spyr rakt i ansiktet på horungarna"
Gormade jag högt och tydligt och drämde big mac kartongen i bordet,
viftade lite med armarna och bytte plats.

Man kan väl säga att jag gått och blivit baglady.
Hela mitt liv är min väska och jag gör inget annat hemma
än att packa upp och packa om resväskan.
Idag kom jag hem all the way från uppsala
och satte direkt igång och börja packa om till tisdag.


Det tog inte många minuter förrens jag fick en klar och tydlig
"du är borta alldeles för mycket från mig" kommentar.

Jag har flyttat på katten 5 gånger.
Har tillochmed gjort en stor hög av kuddar och täcken i sängen till henne
men likt förbannat ska hon ligga i resväskan på mina kläder.
Typiskt henne. Hon lyssnar aldrig.


PlanerarN^



Nu sitter jag i stugan helnöjd
och har äntligen fått min varmdusch.
Stog tillochmed lite extra länge i hopp om att varmvattnet skulle ta slut
när kärringjävlarna har bråttom och ska duscha i morgon bitti..

Idag var första dagen jag verkligen kännde att det var höst.
jag halkade nämligen omkull på en äcklig frostfläck i gräset påvägen till jobbet
och fick ett löv ansiktet när jag fotade bilden ovan. (Den på trädet, inte på mig.)
Fucking depress...Jag som hatar hösten...


Imorgon blir det upp tidigt, jobba 10-17, packa ihop och sen åka hem till Vadstena
Vi är hemma någon gång på natten så det blir sängen dirr för att hinna med måndagen.
Måste nämligen upp aptidigt och tvätta kläder och packa om resväskan.
För på tisdag, då jävlar tar jag mitt pick och pack och drar på äventyr!







Till alla er som undrar



Många undrar varför det tog slut mellan mig och jim
Det var jag som gjorde slut den här gången också.
Det var av personliga skäl, inget gentemot honom.

Till att börja med ska jag säga att jag är en väldigt velig människa.
Jag är full av frågor och vet inte riktigt vad jag vill med mitt liv.
Jag har svårt att ta hänsyn till andra människor då jag hela tiden kämpar
för att nå mina egna mål och drömmar, och passar de inte in i mina planer
så måste jag värdera vilket som betyder mest för mig.
Jag älskade verkligen jim mer än mig självt, men saker dök upp.
Jag hade svårt att hantera dem och såg ingen annan utväg.

Det som fick mig att göra slut den här gången är väldigt svårt för mig att prata om.
Det har ingentligen inte med honom att göra, utan en sak som hände mig.
Jag gick emot saker jag stått för hela mitt liv, och förlorade hela min värdighet
samt en del av mig själv på vägen. Jag drabbades och sitter fortfarande kvar
i en slags loop som aldrig försvinner som jag vägrar att prata om här.
Han påminnde så mycket om den saken och vad jag har gått igeom
så jag klarade det helt enkelt inte. Jag var tvungen att fly bort från minnena.

Det är bara han som vet vad detta handlar om
och så tänker jag låta det vara tyvärr. Men jag tycker absolut inget ont om honom,
och han är fortfarande en mycket nära vän. Och som sagt jag är en väldigt känslosam
människa, så jag tar oftast förluster och nedslag tio gånger hårdare än andra.
En vacker dag kanske jag skriver vad detta handlar om, men det ligger fortfarande
för nära inpå och skulle jag säga det idag skulle jag ångra mig i säkert tio år framåt.

Nu vill jag bara tillägga att det inte har något med övergrepp eller sånt att göra
även om jag fick det att låta så. Så gå inte och tro att jag mördat någon eller blivit våldtagen,
för så är inte fallet, det är peronliga problem, nothing else.


En tyst minut



Igår var morsan och jag på middag med resten av alla utställare på Österbybruk.
Det hela inleddes med en tyst minut för en kvinna som tidigare varit "en i gänget"
som kämpat mot cancer i flera år och förlorat. Jag minns henne, hon var as trevlig.
Det tar alltid hårt på mig när någon jag träffat går bort och mår fruktansvärt
dåligt när andra är ledsna. Jag gråter när andra gråter, så är det bara.

Har ju även en 40 taggare efter mig här
Jag kallar honom "dansbandkungen" för han liknar den blonda trummisen
i wahlströms. Igår skickade han över småflickor på 10+ till mig som
stirrade på mig i 10 minuter, fnittrade och pep: "pierre därborta tycker du är söt"
Jag blev jätte paff och mumlade något i stil med: "Öhm..Tack...hälsa farsan."

Morgonen till råga på allt vaknade jag på helt fel sida.
Jag frös som en liten gris, så hoppade in i duschen i hopp om värme.
Men dushen hade tydligen också vaknat på fel sida för vattnet var iskallt.
Så jag drog en form av voodoo-ramsa och förbannade kärringarna
i grannstugorna som duschat upp mitt varmvatten.
Blöt och kall gick jag till kylskåpet för att äta frukost och ser till min förvåning
att morsan vart och mumsat i sig nästan allt utom lite mjölk.
Ingen sådär direkt höjdarmorgon...


Hemlighetsmakeri




Jag har kanske något riktigt stort pågång.

Så stort att jag kanske måste skippa resan till New York i april.
Så stort att om jag inte hinner ta mitt körkort på en månad får jag skippa det.
Jag tänker inte säga till någon vad det är, eftersom det inte är 100% ännu.
men om jag har turen på min sida och väljer att haffa chansen, Ill be gone forever.


DAGENS OUTFIT!


DAGENS OUTFIT!


SKJORTA ENCORE
SKÄRP ULLARED
KLOCKA JETSET
LEGGINS GINA TRICOT

Marilyn Manson

Eftersom han har blivit min nya frälsare,
Så måste jag lägga upp ett par till av hans alster.
Texterna är otroliga och har alltid en underförstådd sensmoral.
Enjoy!







Modefail i Österbybruk



När man arbetar ute bland mycket folk som jag gör, ser man mycket roligt.
Något jag fastnat lite extra för är att kolla in vad alla 13åriga "inne-teens" har på sig.
För som alla säkert vet tar man alltid saker till en ny level när man är ung och dum..

Så vad är då hetast just nu i österbybruk?
Trots att det är en liten håla mindre än vadstena, har partille-trenden tagit över här med.
Hela byn är full av boiis med gummijonnar, märkeströjor, snäckskalhalsband och sveamössor.
Sönderblonderade "täbbs" lunkar fram på gatorna med frillor som att de hade suttit i
elektriska stolen och käkat frukost. Det bästa av allt är att de tagit steget ännu snäppet längre
och kör partille-johnny på mjukisbrallor från teamsportia också.
Det tar fan priset.

Här och nu och tillsvidare kröner jag staden Österbybruk till Sveriges sämst klädda stad.
Den grymmaste och mest förargelseväckande modefailen i historien.

Till sist vill jag tillägga att jag inte har något emot eller otalt med Christoffer Berg.
Hans bild från afonbladet råkar helt enkelt bara passa in perfekt i mitt inlägg.


Sista dagen med rabatt!




Hjälp Måns Erkers att vinna!

Jag tycker ni alla ska göra som jag och hjälpa Måns
att vinna över Siavosh på MTVs johnbauer tävling!
Om inte för att du tycker att han är snygg
så rösta på han för hans extremt grova östgötska.
Tummen upp för det!



Klicka på länken å röööööööösta massor nu!

http://www.mtv.se/mtv/?StoryId=71765


Ett sjukt telefonsamtal

Filip Malborg, min kära lilla klasskamrat från gymnasiet
busringde i morse och utgav sig för att vara en fotograf från MQ som
ville plåta mig för något nytt märke med en 35 åring.
I utbyte skulle jag få en dejt, champagne och lite kläder.

Gick jag på det? Svar nej.
Jag hade dock gjort det om han inte sagt
"Du får en date i utbyte, manju har sagt att du är singel"
men filip du ska veta att jag älskar dig endå fast du är snäppet
lägre än snittet på IQ skalan. Och ser sådär lite gullligt mongolid ut.
Du lyser upp min tillvaro. Teo6 forever in our hearts.




Så dagens inlägg är tillägnat dig lilla gubben!
Och tyvärr hade jag inga dåliga bilder på dig, för du är ju så sockersöt right?
Jag vet att du älskar att synas, så jag kan ju glädja dig med att 
minst 100 pers kommer titta på de här. Puss!


Ny kategori!



Här ska jag lägga upp den delen av min garderob som innehåller allt sånt
där onödigt tjafs jag köpt på mig bara för köpandets skull. Bland annat ett par
trestycken svinsnygga högklackade skor jag köpt trots fel storlek med kommentaren
"men vadå dom är ju snygga så jag måste ha dem endå!?"
det är sån jag är helt enkelt, och nu vill jag liksom bli av med skiten
så jag kan få plats med nya stövlar, halsdukar och stickade koftor till hösten.


MISSA INTE MIN RABATT IDAG PÅ NELLY!

Eftersom jag har en deal via bloggen med nelly.com
får du via mig idag och fram till och med kl 23.59 i morgon
100 kr i rabatt på nelly.com om du handlar för minst 500 kr.
Rabatten får du genom att bläddra ner till höger och klicka på länken
under min rosa reklamannons från nelly
och ange koden NELLY09
i kassan när du genomför ditt köp. Enjoy!




1. METALLIC LANTERN DRESS Rare Fashion 499:-
2. NOTHICAL SAILOR DRESS Rare fashion 549:-
3. BLACK ZEBRA DRESS Rare fashion 549:- 

Mot uppsala!

I morse förstod jag plötsligt varför jag inte sover ute på näset allt för ofta.
Det var nämligen så att tredje världskriget brakade lös då morsan väckte mig.
Blir man väckt av en galen tant som ränner runt som en skållad gris och vrålar
"JAG TAR HAND OM ALLT, DU HAR INTE KOLL PÅ NÅGOT OCH BLIR ALDRIG KLAR I TID"
fyrtio gånger om plus ett par smällar i dörrn och följt av ca 20 "ÄR DU VAKEN ÄN?" 
sen fetaste mensvärken på på det så blir man inte så pepp på dagen sen....

Nu tar jag min bag och drar till Uppsala län.
men ni slipper inte mig endå, för mamma har lyxat till det och köpt mobilt bredband
så jag ska kunna blogga på varenda jobb jag gör runt om i sverige!
Ciao Bitches!

Jag fattar fan allt!

Så vafan har jag gjort idag igentligen?
dvs, förutom att skälla på asfula stenstatyer och irra runt på ett gärde.
jo det mina damer och herrar, ska jag nu tala om för er.




Jag har tränat, precis som jag lovade mig själv igår.
Jag har gjort en ansiktsmask, plockat ögonbrynen och förstärkt naglarna och annat tjafs.

Sen har jag tamejfan gjort det mest krångligaste och mest avancerade i mitt liv.
Jag har nämligen frivilligt lärt mig ett sisådär hundratal CSS koder.  "style sheet skit"
bara för att få in reklam och kontakta mig knapp på min blogg.
Tog en sisådär 4 timmar och jag har skaffat ett slags wannabe-hacker-program
så jag kan baxa hela världens hemsidor, byggt upp HTML-taggar och CSS.
Jag har sökt affiliate hos nelly, eleven, bubbleroom, blueboc samt friis & co.
Och jag vet att ca 99% av er inte har en jävla aning om vad jag snackar om.


Så suck on that bitches! Jag är så jävla bra, det är helt otroligt!




Snälla röva bort mina stenpelare!

Jag skulle vilja skjuta sönder dom as fula vita stenlejonen vår
kära hyresvärd ställt på stenpelarna till gården. Dom är fucked up
fula och alla i min familj inklusive katten hatar dem. Idag var dagen kommen
och jag passade på att ösa ut min ilska på den ena.



Jag skulle vilja beställa ett hit på dom här varelserna.
20 kronor ur min egen ficka till den som rövar bort dem!
Starting Today!

Ollan jagar ufon

Igår natt klockan 2 såg jag ett starkt fallande grön-orange-gult sken genom fönstret.
Jag skulle precis krypa ner i sängen och hade släkt alla lampor. Det var som ett fyverkeri
fast uppochner, vilket är en ganska skum händelse på ett gärde mitt ute i ingenstans.
Jag blev nojjig och kunde inte sova. "Dom kommer och tar" tänkte jag.

Så idag gav jag mig ut på det stora oändliga gärdet efter svar. 





Så lite sådär lagom skrämd och paranoid traskade jag hem igen. Utan svar.



Nattchill.

Nu trivs jag väldigt bra. Idag har det varit slappoutfit all day long som gällt
och jag har lyckats sitta i sängen hela dagen iförd tofflor, mjukisbrallor och sportBH.
"Vilket slöseri med tid? :o " tänker ni.. men jag kan faktiskt skryta med att jag
endå lyckats åstadkomma relativt mycket. Jag har sökt 3 välvalda jobb,
färgat morsans hår, lagat mat, slagit in paket, klappat min katt, sett på film och druckit te.
Något som jag vanligtvis inte anser att jag har tid att göra på mina lediga dagar.

Imorgon ska jag packa för det hann och orkade jag inte göra idag.
Sen ska jag spendera dagen med en lång sovmorgon, ett pass på crosstrainern,
lite ansiktsmask och allmän stressrehabilitering. Jag ska ta hand om mig själv helt enkelt.
För det är precis vad jag behöver allra mest just nu.



Fick en ny tub idomin med, tar på det på nätterna, Det gör verkligen underverk.





TIPS: 2 asbra filmer.





FLYGA DRAKE 
En djupt rörande berättelse om vänskap, familj, förödande misstag och försonande kärlek.
I ett splittrat land på väg mot krig är två barndomskompisar, Amir och Hassan,
på väg att slitas isär för alltid. Det är en härlig eftermiddag i Kabul och himlen
lyser av upprymd glädje över en oskyldig drakflygarturnering.
Sen blir allt skit sorgligt och man börjar tjuta. En mycket rörade film faktiskt.

Förstår faktiskt varför mamma gav mig 500:- för att tvinga mig att titta på den.
Den var sjukt rörande och jag var riktigt ledsen och nedstämd efter den
som man blir av en riktigt gripande film.






BLOOD IN BLOOD OUT
En stark berättelse om två halvbröder och deras kusin, som växer upp som bröder
i Los Angeles våldsamma och onda gängvärld. En uppskakande händelse
gör att deras vägar skiljs. Paco blir militär och narkotikabekämpare.
Miklo hämnar i ett brutalt gäng på San Quentin-fängelset och Cruz
blir slav under knarket. Men brödernas blodsband väver samman deras livsbanor,
där var och en strävar efter makt och respekt på sitt eget vis.

En sjukligt bra film. Älskar hela den dära spanska känslan och deras underbara brytning.
Miklo är dock lite over the top, som att han hade någon slags form av kroniskt ADHD-anfall.
Filmen inspirerar på något sätt, samt speglar den riktiga utlänska "familje-andan"
något som saknas big time här i Sverige.
 

 

Grattis Jesso!

Idag är det ingen mindre än Jessos 20 årsdag.
Dagen i ära drar vi till med en tidigare opublicerad minnesbild från ayia napa.
vi är svettiga, berusade och sönderdansade efter ayias hetaste klubbar.
Men endå riktigt lyckliga, och den symboliserar något jag kommer minnas för alltid.
Hoppas du haft en toppen dag "big sis", jag saknar dig!


"Dax för efterfest" 02:52 på hotellrummet i ayia napa.

Ett evigt packande



Så efter mycket om och men är jag hemma på näset igen.
Ikväll ska jag ägna lite tid åt mig själv och återigen packa resväskan.
Mitt liv är ett evigt jävla farande och på onsdag åker jag till österbybruk,
en liten håla i Uppsala län och jobbar. Kommer hem söndag, 5 dagar...tjo-fucking-ho...

TIPS: Den perfekta plattången

Remington - Protect&Shine Pro Slim Ceramic 230 årets garanterat bästaste köp!
Den absolut bästa plattången jag någonsin haft i mitt liv, 
äger ut både babyliss, melissa, HH simonsen och tony&guys plattänger.
Den klarar av alla hårtyper från afro till rakt, tjockt till tunt.
Håret blir spikrakt på ett enda drag och den kostar inte mer än 315:-
finns att beställa på:
www.Glossme.se


Bögväder

Idag har det spöregnat och jag glömde givetvis att ta med mig paraflaxet till jobbet,
vilket i sin tur gjorde att jag blev dyngblöt på den 20 minuter långa promenaden hem.
Jag är helt stelfrusen just nu och springer omkring i morgonrock, en 3 meter lång halsduk
tofflor, och en stor stickad vit mössa inomhus och surar. Just nu vill jag bara gå och gräva
ner mig under jorden och sova fram till julafton. Hösten suger verkligen pung.


Tummen ner för hösten!

Nu ska jag ta en liten powernap och sedan hoppa in i dushen och göra mig ordning.
Jag tänker då fan inte missa en massa kul för att jag just nu är en sån jävla bitterfitta.
Lite mickis och lite alkohol så är jag snart på topp igen..
Ses på hallen bitches!

Höstsol

Efter en riktigt aslång promenad i höstsolen med x-grannen stoffe
och en skål med braunflakes & frukt müsli ska jag nu ge mig ut
på nya äventyr med benny bågfil och grabbarna.


Har även köpt nya solglasögon att steka i till vintern, självklart prestige.

Imorgon blir det klackarna i taket på hallen
Förfest hos min favvo-lebb, så slår väl till med bubbel som alltid.
Ska även mingla med min älskade ebba som jag saknat så mycket <3
See U there!

En natt i Ullared



Efter att nyligen ha jobbat skiten ur mig på Öland
så var jag relativt trött när jag entrade portarna på GeKås.
Hade sovit sisodär 2 timmar i bilen så var endå rätt pepp endå.


Men vad är då det första som händer när jag parkerar vagen
och böjer mig ner efter korgen? Jo, en galen kärring kör in i
parkeringsraden av vagnar (likt en seriekrock) så jag får min egen
vagn rakt i huvudet, plus hennes rakt in i sidan. "Vad i helvete röt jag till"
och ett simpelt "oj då" var vad jag fick tillbaka.
Nä, blekfeta, tattiga gamla kärringar där är galna, de åker dit och tar ut
all ilska på sina otrogna män därhemma genom att köra på folk
och fightas med kundvagnar. Dom körde t.o.m på min mormor,
en försvarslös liten tant liksom? har dom ingen skam i kroppen eller?


När vi väl kom till stugan så var det status: chill
som gällde.
Morsan korkade upp det vita bubblet som hon köpt för min skull i plastglas
och jag la upp en påse lant-chips på en tallrik vi köpt i kassan på vägen ut från GeKås.
Till detta åt vi torsk med champagnesenaps-creme-fraische-och-purjolöks-sås,
och tittade på idol. Sen somnade jag som en liten björn vill jag lova.




Det blev som sagt en hel dittan och dattan på ullared.
Köpte även en stor vit kristallkrona som inte fick plats på bilden till mitt framtid hem.
I just loooooooooooove it!