Ledig

Jaha nu är det faktiskt bara 3 dagar kvar tills jag sitter på 11-timmarsplanet
till JFK-airport. Jag har idag äntligen börjat packa...eller packa å packa,
har slängt ner lite random skit i min lilaglittriga toalettväska.
Vilket egentligen är ganska onödigt, eftersom jag typ ska åka med tom väska.
Detta år har jag dock bytt ut min mor som resepartner mot
Lars, Suss, Fippe, Madde & Dan. Jag ska även få uppleva sport-Lars
favoritsysselsättning i NY, nämligen ishockey. Matchen blir 
NewYork Rangers vs Toronto @ Madison Square Arena
MÄKTIGT, om jag får säga det själv.


Och hotellet i år är bytt från Herald Square-sviten till Pensylvania Hotel
(Granne med Madison Square-arenan) på 401 Seventh Avenue.



Jag har även städat, diskat, simmat och gjort hemmagjorda våfflor
till min kära mor som så snällt bjöd in sig själv på fika.
Efter det fick jag även ett litet housewife-ryck och bakade chokladbollar
tätt följt av min speciella grönsakssoppa. Sen har jag bara råsoftat resten
av kvällen på min lediga dag framför tv:n med min baby och avnjutit
en stor jävla dubbelportion med pommes, schnitzel & bearnaisesås!
Beacause Im fucking worth it!

Chilldag

Efter att ha haft en körlektion som inte direkt var något att hänga i granen
sitter jag nu hemma och softar i väntan om att morsan ska komma,
stoppa in mig i bilen och köra 200m bort till simhallen.
Blir ett hårdpass idag, tänkte mig typ 70 längder.

Sen ska jag ta tag i verkligheten och röja upp här hemma och kanske
laga något smarrigt tills min älskling kommer hem från jobbet.
Förhoppningsvis följer han med mig på en tycklingerunda i solskenet också.

Ikväll bär det av hem till lasse där jag ska växla mina 8 papp till dollar$
inför resan till NEW fucking YORK! Kommer bli kalas att fylla garderoben
med det hetaste från manhattan mall igen! Hoppas ni inte kommer sakna mig allt
för mycket, jag åker nämligen på lördag!


Kör på absolut laid-back idag och myser runt i en gammal wesc tröja
och en quicksilverkeps jag fann längst in i garderoben.






Buzz: Dove Visible Care

Min första kampanj som buzzador var Dove Visible Care Renewing Bodywash.

Nutrium Moisture är ett patenterat genombrott på duschtvålsmarknaden med en unik
kombination av skonsam rengöring och återfuktare. Dove Visible Care innehåller
betydligt mer av hudens naturliga återfuktare än vanliga duschtvålar.

Dove Visible Care med Nutrium Moisture kombinerar två av
hudens egna fuktighetsbevarande ämnen. Huden blir mjukare och smidigare
efter sju dagars användning och efter bara tre veckor är resultatet märkbart
med en synligt vackrare hud. Den har även nöjd-kund-garanti så är du inte nöjd,
så får du pengarna tillbaka.



Dushcrémen är vit, skimmrande och tjock som bodylotion.
Konsistensen är krämig och mjuk och den doftar underbart.
Den löddrar mycket och lämnar inga torra områden efteråt.
Den håller vad den lovar och huden blir faktiskt mjukare,
men den är väldigt odryg och en flaska räcker max 2-3 veckor.

  Av mig får den:



Vill du också som jag,
bli buzzador testa nya produkter på marknaden 
och låta dina vänner hjälpa dig att utvärdera produkterna?
Klicka på länken och joina!

Rösta på min bikini!




Min designade bikini på NELLY.COM

Hjälp mig att vinna, rösta på min bikini här!


Vita bokstäver



Idag drog jag in till Motala med morsan och släppte av baby på studiefrämjandet.
Sen drog vi vidare till MBlommor där jag köpte tulpaner med eucalypusblad till Lars
födelsedagskalas på söndag och även ett par efterlängtade vita väggdekorationer
som är hetaste svenne-inredartrenden just nu. R för Rasmus & O för Olivia.
Lite så där extra cheesy, precis som jag gillar det!



Nu ska jag bara leta rätt på ett &-tecken så tar jag på mig arbetarmjukisarna
och spikar upp dem dirr i vardagsrummet! 29,90 kr styck från INTERSTIL.

TIPS: Gratisbio



Kan du inte få nog av att shoppa? Har du slut på pengar och ser det där linnet
du bara måste ha hängandes i gallerian? Gör då som jag och
bli medlem i Gratisbio !
Här kan du samla poäng genom att besöka andra sidor, göra undersökningar,
skriva gästbokinlägg och lägga till nya vänner! Poängen du tjänar kan du sedan
byta in mot presentkort på bl.a. H&M, Nelly & MQ. Blir du medlem via länken får du
även 50p i välkomstpresent plus ytterliga 25p för att du registrerade dig via min blogg!



Kan ju inte bli bättre! Enjoy!



Så ser du ut som kissie!

Av en slump gled jag in på en extremt underbar blogg 100% i min smak.
Hetaste ämnet just nu är ju uppenbarligen det blåsta bombnedslaget kissie,
lite väl ytligt och lite väl wanna be paris hilton för min del men eftersom hon
är stor nog för att få en liten artikel i aftonbladet förra veckan måste jag ju säga något.
Rubriken lyder: KISSIES HEMLIGA SEMESTERHÅNGEL följt av en bild där hon hånglar
upp en vidunderlig stor svart säl....eller är det en valross?
Typ såhär ser bilden ut i mina ögon.


vilken tur att det är inte bara hon som kan göra fina paintillustrationer ;)



Såhär enkelt så ser du ut som Kissie:

Du blonderar håret, gör det hemma a'la Kissie style.
Se till att ha det orange ett par månader innan du till sist bleker sönder det.
Tunna ut ditt hår så att du blir halvskallig irl för att det platinablonda löshåret
du köpt på tajmahal, afrocare eller rapunzelofsweden ska se äkta ut när det är på.
Låt gärna den breda utväxten synas, det är ju liksom inte bara alkolister och pundare
som hakat på den trenden.

Sen köper du så mycket av H&M's brunkräm som möjligt, helst en nyans för mörkt.
(Ingen vill ju liksom se ut som om den var född vit) Smörj in hela hela dig, så du inte
får brunkrämsrander i ansiktet. På med ett halvcentimeterslager solpuder och mascara
(typ halva flaskan) sen givetvis en rosa lipplumper så har du en het festmakeup
om du ska på maskerad utklädd till prostituerad.

Köp även något riktigt trashigt och smaklöst, GinaTricot har ett stort utbud i reahyllan.
Glöm inte pushup-bh:n i spets från H&M med, den har nämligen de fetaste inläggen du kan hitta
på marknaden till ett skapligt pris och Kom ihåg - desto kortare klänning, desto mer Kissie!

Där har vi en Kissiekopia, eller snarare, groggluderkopia,
Kissie kom (tyvärr) inte på stilen. Som om detta inte vore nog så har Kissie
på sistone både opererat brösten och gjort läppinjektioner.
Det fattas bara sterilisering så kan hon åka till redlight district i amsterdam och tjäna sig en hacka!

Tack 
http://sanningenombloggarna.blogspot.com för informationen!


IM IN LOVE WITH A FAIRYTALE.

En liten del av rasmus.


Ikano

Jag drog med mig Lasse och Rasmus och styrde min lilla röda wolkswagen mot ikano.
Anlednigen att Lars var med var för att passa på att övningsköra lite samtidigt som jag
kunde shoppa. Dessvärre hamnade jag i rusningstrafik och jag fick 2 motorstopp
i både skänningerondellen & ikanorondellen, vilket gjorde mig till ett nervrak redan innan
jag kommit till ikano. Men efter en köttbulle-tallrik på IKEA -resturangen mådde jag
mycket bättre och rasmus och jag traskade glatt iväg bland affärerna.

Tyvärr hittade jag inte min hatt, så den ska jag beställa dirr nästa torsdag, den 25:e.
Men jag hittade en vit stickad tröja och en sjal, givetvis i leopard som min älskling
så snällt köpte åt mig. Tack baby det gjorde sig kalasfint i min garderob! <3



Nora knitted sweather 149:- på Gina Tricot, Scarf 79,50:-  & Solglasögon 79,50:- på H&M

 


Tack maros.com!



Tack för de fina nagelsakerna ni skickade mig! :)


Girls night!



Efter hundra år
kom jag äntligen till skottet och slog till med en liten tjejkväll.
Det var Jag, Mixxy, Källy och Ebba, den drygaste delen av gamla högstadiegänget
kan man väl säga. Så kvällen i ära satsade jag högt och bjöd mina kära gäster
på varsin vanilla sky när dom entrade dörren. Och för er som undrar hur man gör
en sådan smarrig tjejdrink så slänger man ihop 3cl vaniljvodka, 3cl sourz pineapple,
1 cl pressad lime och Fruktsoda (Fast fanta world citron är dock godare).

Med tiden vart vi fulla som as och efter att ha vrålat karaoke som aldrig förr,
och spelat guitarrhero som riktiga hjältar gav vi oss på att spela in
"en helt ny värld", soundtracket från alladin. Vilket jag tyvärr inte kommar
lägga ut p.g.a. hänsyn till folks öron.




Hur som havre hade jag the time of my life och jag hoppas de andra
hade lika kul som jag. Tack för att ni kom och kul att ni följde den
röda tråden för kvällen; Full som en kastrull!!


Tatuerad!



Så satte vi nålen i varandra för kärleken.
10 mars 2010


TIPS: Nagelvård för hemmafixare!


Detta är egentligen ett litet tips jag fick av Ewa, som jag gärna vill sprida vidare.

Har du inte det lika lyxit som jag att du bor över en nagelsalong,
och vill betala 700:- för en förlängning med fransk manikyr så
rekommenderar jag starkt att gå in på denna sida. Här finns allt från
Uv-lampor och strass-stenar till lipplumpers & glitterlack.
Och det bästa av allt? Det är superbilligt, så att vem som helst
kan ha råd att ha vackra naglar! Ge dig själv en vårpresent och beställ nu!



(klicka på bilden för att komma vidare till sidan)


Sköna tanter dansar!

Ikväll vill jag bjussa på lite humor, så vi kör till med Top 4 på dansande tanter!


Plats 1: Den dansande tanten som inte riktigt har skillzen och missar att hon blir filmad 


Plats 2: Hardstyle-tanten som kör old lady danceoff mitt i gatan.



Plats 3: Techno-tanten på okänd medicin som kör loss så pattarna smiskar henne i ansiktet.


Plats 4: Sist men inte minst ghetto-grandma som visar sitt flow.

64 nya kanaler beställt!

Såhär på tisdagskvällen är det ju alltid lika trevligt att ligga och pösa
på soffan med laptopen i knät och utan att anstränga sig, klicka hem lite saker.
Idag blev det något vi länge funderat på, nämligen lite godis till vår lilla bebis
47 tummarN. 64 kanaler varav 11 HD-kanaler, en HD-box & en parabol NICE SOM FAN!


Vårpromenad & Sockerkaka

Senaste dagarna har jag varit så extremt jävla duktig, om jag får säga det själv
såklart. Jag var så jävla duktig att jag t.o.m satt uppe inatt och sorterade in rasmus
gamla räkningar sen ett år tillbaka i pärmar och datumordning. Jag var så duktig att
jag halv 12 i morse bakade en dubbellagrad sockerkaka med vaniljfyllning.
På det gick jag en långpromenad i vårsolen med morsan också. Kan inte bli bättre!



Har även låtit krullet vara som det är idag och kan stolt säga att jag är rätt nöjd endå :)
Vår och lockit hår, det är ju bara såå rätt!


TIPS: Världens coolaste fotograf




David LaChapelle
, modefotografernas fotograf
med hela den amerikanska kändiseliten i portfolion.
(klicka på bilden för att komma till hans hemsida)

Han har en fantasi som får en att undra vad i helvete han går på och
använder sig av färger som är vackrare än de regnbågen har.
Det är mycket naket samt mycket uppseendeväckande och jag bara älskart!





Han har fotat bl.a. Alicia Keyes, Angelina Jolie, Anna kurnikova, Paris Hilton,
Anna Nicole Smith, Britney spears, Pamela Anderson, Naomi Campbell,
David Beckham, David bowie, Lil Kim, P Diddy,  Whitney Houston, Mariah Carey,
Lady Gaga och många, många, många fler.


Plus att han skapade Carmen Electras & Dave Navarros
omtalade "vi ska gifta oss bild" ovan. 


Duktig tjej!

Imorse gick jag upp halv 7 när min käre man skulle till jobbet, och eftersom jag
själv är ledig tog jag mig an diskberget, bakade ugnspannkaka samt gjorde grönsakssoppa
samt lunch till min baby. Sen gick jag och hämtade mitt efterlängtade dove-paket som
kommit, och eftersom glädje är till för att delas så tänkte jag ge bort en flaska till varje
brutta som dyker upp på min tjejfest på lördag:)



12 småflaskor och en stor av nya underbara visiblecare serien in ma knee!


TIPS: 2 härliga Psykopatfilmer

Idag mina vänner har jag två kickass bra psykopat-filmer att tipsa om!
Jag är nämligen stormförtjust i filmer där man inte riktigt kan klura ut vad
den extremt rubbade personen har på G härnäst.

Det är Law abiding citizen som handlar om en helt regular everyday normal guy 
vars fru och dotter mördas brutalt framför hans ögon i deras eget hem.
Mannen blir i rätten dissad av åklagaren för att snubben inte vill förlora
sin höga vinst-statistik för ett vanligt mord-fall, och mördaren kommer undan
utan straff. När detta sker sätter han en onskefull hämndplan i verket,
som den psykopatiska mastermind han är, i tanke att dra ner hela rättsystemet.

Och Orphan som handlar om ett par som har två barn; En döv dötter 
med en riktig attentionwhore till storebror. Mamman drabbas av missfall och
paret är så desperata efter ett 3:e barn att de bestämmer sig för att adoptera en
tro det eller ej, 9årig flicka från ett barnhem. De kommer hem med en riktigt udda jävel
vid namn Esther som visar sig bli en riktig pain in the ass och som man praktiskt
taget vill strypa igenom hela filmen. Ungjäveln är helt psyko och dte tar verkligen
år och dar för föräldrarna att fatta. Efter att ha sett denna film vill man aldrig någonsin
adoptera ett barn, liksom... dom kan ju visa sig vara psykopater.



Myshelg

Det var en hejdundrans fredag vilket innefattade att morsan med make
kom på besök och för första gången i mitt liv seriöst förfestade med oss.
Senare kom mickan hit och vi drog ner till hörnet och kollade på anton stolt & co
över ett par drinkar och desto mer friterade ostpinnar. Det var en riktigt jävla
lyckad kväll som slutade med att jag fick bädda ner både morsan, anders & rasmus.

Igår tog jag hand om min bakfulle man efter jobbet och vi myste i soffan
till melodifestivalen med varm smörgåstårta och päroncider.
Vi lyxade även till det lite extra och gjorde ansiktsmasker till
en äckligt bra rulle jag kommer nämna i nästa inlägg.
Sen var jag helt slut och däckade dirr i min älsklings famn.



Vaknade upp i morse och vi gick upp och gjorde frulle till
"familjen annorlunda" vilket faktiskt är ett ganska roligt program.
Sen gick vi ut på en riktig söndagspromenad genom stadens tomma gator,
och jag kan stolt säga att den nya jackan var med och den satt som en smäck!

Tatto på G!

Älskling och jag ska tatuera varsin stjärna en bit över fotknölen i symbol för våran
endless love. Sure thing att ett hjärta står för kärlek men vafan det är 2010 och man
behöver inte se gay ut för det. Om ett par år kanske vi smäller till med giftermål och
kids med....vem vet?...vem vet? ;)



Glömde även tidigare påpeka att jag kommer misshandla sönder och
samman den jäveln som kopierar min garderob. Ha en bra dag & take care!

Årets köp 2010!



Idag var jag inne och haffade en ny svart midjekort skinnjacka som jag i en hel vecka
har dreglat efter.  Jag tror den här jackan är lösningen på alla mina problem.
Eller fan... jag vet att den är det, den passar ju fan till allt!
Brillorna är nya med, solglasögon kan man ju bara inte ha för mycket av!

Eftersom jag tillbringat så mycket tid hemma
istället för i galleriorna har jag nu
hunnit tänka igenom noggrant exakt vad jag vill att min vårgarderob ska bestå av.
Utan att köpa tjugitysen randomplagg som inte passar till något,
som jag tillslut endå slänger ner i en kasse och skickar hem till syrran.

FÖLJANDE SAKER ÄR ETT MÅSTE I MINA VÅR/SOMMARGARDEROB!

En häftig hatt som döljer hur flötigt hår man har när man sunkar omkring på sommarens
festivaler, ett par usa-inspirerade converse byts ut mot mina vanliga vita, en midjekort
svart skinnjacka som passar till allt och en drös leopardmönstrade långa linnen som
går över rumpan. Sen om det blir fest så byter man ut skorna mot högklackat med nitar
och de bara benen mot svarta lackleggins. Och sist men inte minst, min favvo accensoar;
solbrillor på det. ROCK ON!


Den marinblå hallen är nu ett minne blått

Baby och jag målade om hallen i rött, blått & vitt efter den brittiska flaggan,
så nu fattas bara gitarrerna på väggarna så har vi ett schysst, rockigt partyplace.
Vi har städat kliniskt rent, hamrat som aldrig förr, spikat, borrat och gud vet vad.
Och resultatet mina vänner, vart snyggare än någonsin!

När man kommer in genom dörren möts man av en sexpistols tavla
och när man lämnar lägenheten tar man inte längre förväl till ett stort hål
i dörren, utan istället till motherfucking Vito Corleone från gudfadern.
Vi har även kirrat upp en hylla och gjort rasmus zone lite mera office.
Plus att min älskade handväska numera har en egen krok att hänga på.

Vi har även varit och storhandlat så pass att varken kylen eller frysen
knappt går att stänga. Denna gång blev det inte bara nyttigheter utan även
bakingredienser, ballerina kladdkaka & brownies. MUMMA! 




Titta så duktig han är in action min lilla snutt! :D