Ett litet grönt paket

I morgon drar morsan, mormor och jag våran årliga
mormor-mor&dotter-övernattning på Ullared.
En resa kantad med många koppar kaffe och mycket skratt.
Så i morgon hittar ni mig på GeKås, förmodligen i chokladhyllan.




Fick ett gulligt litet grönt paket på posten idag
med en liten lyckoönskning samt en Kanebo 38 C mascara.
Det är alltid mysigt med lite spontana gester som t.ex. att få
en ny mascara skickad från morsanas bästis i skåne med posten.
Det är sådana småsaker som verkligen förgyller en grå höst-vardag.
Tusen tack Helene K!

Ett litet rött paket



Denna gång, bara för att
haka på den nya tekniska trenden
och rädda miljön från papper, valde jag sms-avisering på mitt H&M-paket.
När jag äntligen fick min efterlängtade uthämtningskod, fick jag samma dag
för mig att radera alla mina sms, så när jag anlände till OKQ8 fanns det inte längre där.
Jag fick trumpet bege mig hem igen och ringa H&M-kundtjänsten.
30 min senare, när jag väl kommer tillbaka till OKQ8 med mitt hämtningsnummer
visar det sig att paketet inte ligger på deras lager, utan på Preems istället....

Så vad har vi lärt oss idag? NEJ TILL SMS-AVISERING!
gör som jag och dissa nya tekniken för gamla hederliga post-papper.
Dom kan du ju i varje fall inte radera.


Har även varit en gullig dotter i år och noga
planerat och tänkt igenom min moders 50-års present.
Det blev ett dubbelt påslakarnset i leopard från H&M Home.
Något som jag vet att hon verkligen ville ha inför renoveringen
i deras sovrum som väntas inträffa någon gång nästa år.



Kostade lite extra men känner mig helnöjd.

Hoppas mami blir lika glad på sin speciella dag :)


Skördefest på Öland

Anlände till Ekerum på Öland runt 5-6 på torsdag-kvällen,
mäkta irriterad på den hårda värdelösa tempurkudden jag sovit på i bilen.
Nacken var helt sne och halva arslet var avdomnat...
Packade upp och gjorde det bästa av situationen med den rekvisita jag hade.
Vart riktigt lyckat och jag fick stående ovationer för den prestation jag lagt på
exponeringen. Skulle det finnas ett pris för snyggaste "stånd" skulle jag lätt ha vunnit.



Att stå upp 11 timmar i rad och vara trevlig utan avbrott
är ungefär lika otrevligt som det låter. Humöret dalar så fort energin tar slut,
och man har inget annat än produkt-information och irriterande kunder i skallen.
Likt förbannat stog jag där med charmen påslagen till max timme efter timme och
lockade folk med mitt söta yttre och min exotiska honung från Lustgården.
Jag var helt slut på kvällen och somnade som ett litet barn efter ett glas vin samt
en tallrik pasta&pesto rosso till filmen badboys 2.

De två följande dagarna var en riktig utmaning då det började blåsa
i det lilla öppna garaget jag stog i. Smakprovspinnarna tog slut
och jag fick ge mig på jakt efter alla möjliga alternativa skedar.
Mina fötter värkte och jag frös och skakade som ett litet asplöv.
Men jag tog mig igenom helgen utan problem
och känner mig idag, stolt som tuppen.


Tummen upp för mig!



Idag är ingen vanlig dag.

"Har du använt omberg som mall eller?"
Moltas när han såg tårtan jag hade bakat.

Skittrevlig kväll igår som slutade med många skratt,
maräng&glasstårta, pommer&korv, peckas-mat och idol.
Hoppas verkligen födelsedagsbarnet hade lika kul som jag.
Tack som fan grabbar, ni är underbara <3

I morse när jag vaknade hos mike tassade jag ut
tyst som en mus för att inte väcka björnen som sov (Moltas).
Jag lyckades väldigt bra tills jag insåg att det var bråttom.
Så jag drog på mig brillorna och sprang.
Väl på bussen hjälpte jag den okända busschaffören 
att ställa alarm på sin nya mobiltelefon.
Han blev överlycklig och jag fick åka gratis^^

Det var en hetsig dag på jobbet
jag lastade honung för 20 lax ut ur en bil till mitt jobb
sen vidare från jobbet till en ny bil. Heavy shit vare.
Nu är det bestämt och jag åker upp/ner ensam med morsan
till Öland för att styra hela skiten själv.
Så i morgon och hela helgen är jag min egen chef.


Puss på det och i år tar jag med mig kameran! Ciao!

 


DAGENS OUTFIT!

DAGENS OUTFIT!

JACKA VILA
RANDIG POLOTRÖJA H&M
STRUMPBUXOR
STÖVLAR
SKOPUNKTEN


I LOVE FACEBOOK

Facebook = Ego booster
Jag vill bara tacka den herre som gjorde min dag
och skrev ett så fint meddelande till mig härom dagen.
Jag tar det till mig mig och du kan vara stolt över
att du gjort mig ännu lite mer cocky!
Man kan ju aldrig få för många komplimanger riight ;)


Hiss&Diss

HISS: CSI
Jag älskar CSI! Bäst är givetvis CSI Miami med iskalla Mr. Horatio Cane,
eftersom han är as-cool-gubbe-blandat-med-amerikanst-dravel
i just den mängd jag vill ha det. Gifter sig med en weedrökande cancerpatient
som är hans kompanjons syster (gammal nog för att vara hans egen dotter)
Samtidigt som han löser ett flertal brott dessutom. Yeah, like that's gonna happen irl liksom.
Detta program har faktist pushat mig till att överväga om jag ska plugga vidare inom kemi.
Forska fram nya ämnen på molykylär nivå. Skittråkigt tänker ni, spännande tycker jag.

DISS: torra/nariga läppar
såhär när det vankas vinter är det många som vandrar runt och plågas
med självsprickor i läpparna osv. så gör något åt det och sluta klaga.
lipsyl, läppbalsam & läppglans funkar perfekt. för dem med lite värre problems
finns nya idomin läppsalva som är återfuktande och går lite mer på djupet,
men förhelvete tjejer gå inte utanför dörren med två vita streck runt käften.
Ser ut som ni tuggat fradga, doppat nyllet i fönsterfärg eller att ni försökt snorta
koks och missat näsan. Riktigt fult och sooo last year.


uppe med tuppen



I morse vaknade jag 05.30 igen
.
Det är ett allt mer återkommande fenomen och
jag börjar sakta men säkert störa sönder mig på det.
Vaknar så fort det blåser eller någon andas lite extra liksom.
Sover som en gammal kärring fan, blott 18 år gammal.

Men om man ser det på den posetiva sidan
så hinner man ju faktiskt med ett och annat.
Dagen i ära fyller bäste herr Javarus 19 år och
passande nog har jag för en gångs skull ansträngt mig
och bakat en 20 cm hög marängtårta med banan, grädde&choklad..

Jag kan även passa på att berätta, som den buissness woman jag är
att jag har fått ännu ett nytt strö-jobb i helgen. Det är bara bullshit att det
inte finns några jobb, det finns jobb för den som anstränger sig och faktiskt söker ett.
Jag kan ärligt säga att jag knappt söker längre, folk vet vem jag är och vad jag gör
så jobben bokstavligt talat kommer till mig och lägger sig på hög utanför min dörr.
Detta är då det andra jobbet som jag fixat själv på två veckor, *stolt tjej*
som faktiskt inte har något med min mamma (kontakter) att göra.
Det roliga är dock att just hon kommer vara där med ett annat företag, som konkurrent.
Så i helgen representerar jag Lustgårdens honung, får lite betald mor&dotter-tid
samt gratis transfer till jobbet & boeende. Mot ölands skördefest, nu köör vi!



Bra jobbat!

Idag efter typ 5 försök har jag äntligen lyckats titta på hela Pineapple Express.
Den var fan skitrolig. Plus i kanten att "Saul" James Franco är snygg med.
Eller snygg och snygg, han är trashigt söt, fulsnygg, omedvetet sexig typ.
En sån där man bara vill kasta sig i armarna på och kramas med.
Bra film i allafall, end of story.






Svar på kommentar: Resan är inte till Malaysia för att hitta min pappa,
den resan kommer jag göra senare i livet då jag kan stanna typ en månad
eller mer, d.v.s. det är en ekonomisk fråga.


Mrs.Random

Jag har alltid levt på gränsen till utflippad,
för att jag är en väldigt spontan person. Jag kör stenhårt på
göra-först-tänka-sen-konceptet och får ibland stå mina kast
där jag inte tänkt på konsekvenserna utan bara just "kört".
Men det är ju just det som är det härliga, blir det bra så blir det bättre än bäst,
blir det dåligt kan det gå så illa att man bryter ihop.
Men hur det än går så tar ja mig alltid upp igen på ett eller annat sätt.
Detta gör mig till en väldigt passionerad människa, en oläslig varelse. Lite mystisk.
En karaktär man oftast minns och oftast har ett love/hate relationship till.
Det gör omgivningen spännande, varje dag för mig är ett nytt äventyr.

Det är bullshit att leva "safe"
. "Safe" är übertråkigt och enligt mig inget lyckligt liv.
Vara en i mängden, följa med strömmen...Nej hellre skulle jag ta livet av mig själv.
You gotta risk it to get the biscqit, måla utanför kanterna och tänka utanför lådan.
Vågar du inte tro på dig själv och satsa lite kommer du ingenstans.
Det är ett faktum, fråga vem som helst.

Hur som helst.
Nu är tiden kommen, jag är 18 år, har tagit studenten och kan göra precis vad jag vill.
Visst jag är en riktigt egotrippad, dryg, utseende fixerad bitch.
Men jag lever för det till fullo. Har det jag behöver, gör det jag vill göra,
och livet bara ligger där framför mina fötter och väntar.
Jag känner mig nästan lite allsmäktig, lite som gud över mitt eget liv.
Fuck ödet, fuch herren, heliga anden och sånt shit, det är ingen annan
än jag själv som kan påverka vart, när och hur i livet jag hamnar.

 
FYD / Ciao!


Trött på er.

Hej bloggen och hej morsans kompisar med barn och vänner.
Visst är det kul att även ni följer min blogg och skvallrar om mitt liv bakom min rygg,
men om ni ska skvallra snälla sluta ring till min mamma.
För hon ringer nämligen direkt vidare till mig och härjar om saker som jag skrivit.
Och det blir en massa tjafs och jag måste förklara mig i onödan.
Ni vet precis vilka ni är och det gör jag med,
men drar mig från att hänga ut folk, för att jag har gränser.
Sluta läs eller håll mitt spännande liv för er själva, det börjar bli riktigt tjatigt nu.
Jag har tröttnat på era omogna 40+fasoner.
och kommer, om detta inte upphör, snart göra något tillbaka.


Första kuppen mot Jockiboi

Jävlas med Jocke, Vadstenas nya sport.

Här i lilla vadstena kan man inte sticka ut, det här är inte stockholm
där du kan klä dig hur fan du vill eller göra vafan du vill obemärkt.
Att jockiboi har lite väl mycket attityd, är en del som har svårt att acceptera.
Men eftersom några killar med stake faktist levde ut vad vi alla andra
bara drömt om, så ska jag inte klandra dem.
(lägg då till minnet att jag faktist är vän med både jocke & hampus
och inte tycker illa om någon av dem.)


Jag hoppas verkligen inte detta var någon kupp för publicitet.
Då jag m.fl. faktiskt undrat om det är riggat med tanke på att Chrilles
slag ser lite småfake ut. De ser inte äns ut att landa på hampus.
Men vad vet jag? Jag är ju bara en vanlig internet-åskådare.


Widar & Hampus laddar upp för stöten



En mjölig Jocke Berg


Ett luddigt jobb.

Vaknade upp hos min mor och såg kissie peka finger ut
ur mitt nya nummer av VR. Förra nummret handlade liksom
om hur marie "a-teens" sernholt tränade pilates...
That's liksom enough, tänker inte äns läsa skiten,
Veckorevyn går direkt till paperskorgen.
Värre start på dagen får man leta efter.

Fick svar på jobbet jag sökt som webbskribent
, tror jag fick det.
(precis som alla andra som sökte.) Svaret var aningen luddigt
och mer som en personbeskrivning av arbetsgivaren.
Fick liksom en känsla att det var hon som sökte jobb hos mig.
Men jag ska läsa den långa texten och försöka förstå mig på
vad det är för någon slags jobb-uppgift jag igentligen sökt.
Hoppas att detta kanske kan vara det jobb jag letat så länge efter, och fått?

Köpte mig igår äntligen ett efterlängtat berlockarmband
, tog hem det,
demolerade smyckeskrinet och skapade en slags personlig favorit.
Det ska jag ha med mig på randomresan vecka 42, för att bringa tur.



Änglarummet 90:-

och på tal om framtida resor, i april kanske jag drar tillbaka till manhattan
för att glida omkring, känna New York pulsen igen och självfallet shoppa.
Det är även tal om att morsan och jag kanske ska dra till södra Tyskland
nästa höst på deras berömda vinfestival. Så just nu kan jag faktiskt inte
säga annat än just I LOVE TO BE ME.

Nu drar jag till Raz med min nybakade kladdkaka.
Hela världen skriker tydligen efter mina bakverk?! ^^
Ciao!


TIPS: Den 16 september

Idag vill jag tipsa om dagen idag, nämligen den 16 september.
Idag är dagen man ska satsa allt och tro på sig själv.
Göra allt det man aldrig gjort eller det man alltid velat göra,
Men vafan är det för trams? Vad händer då? tänker ni...
jo det ska jag allt berätta.


Då släpps nämligen boken SLASH i pocketbok.
En självbiografi av gitarristen i tophatten, vid namn just Slash.
Vilket jag älskar eftersom jag knarkar kändis-självbiografier.
Har 7 stycken i samlingen än så länge..




Då börjar fraktfritt på junkyard
, vilket absolut innebär beställning av ny garderob.
Detta fenomen håller på enda fram till 30 spetember.


Jag och [hemlig] har precis bokat en resa.
Vi åker vecka 42, resten är hemligt. Jag är så fruktansvärt glad just nu
att jag knappt kommer ihåg hur man andas!!!!!!!!!






Hiss&Diss



DISS:
kommisarien och hovet/havet eller whatever det heter.
Ny svensk kriminalserie som utspelar sig på gotland.
HALLÅ? den är svensk så varför i helvete är den dubbad?
Fail på det. Sämsta jag någonsin sett i svensk kriminalväg.

DISS: stockholms blonda blogg elit
Finns det så pass ytliga människor som lever såhär? är det ett skämt eller?
Om dessie, paow eller kissie skulle starta en skokollektion
under namnet ILOVEBEINGSTUPID skulle de blir äckligt rika
på alla småfjortisar som skulle köpa dem bara för att.
Som en "regular everyday normal girl" från en liten pisshåla som vadstena
kan jag inte ge dem något värre straff än att låta dem vakna upp på morgonen,
låta dem leva sina patetiska liv och i framtiden uppfostra sina plastiga patetiska
småbarn som kommer bli ännu snäppet mer efterblivna än sina föräldrar.
Eller så kan jag skriva & recorda en låt och spy ut min galla på youtube.
Åt helvete med dem, de fördärvar bara samhället.

HISS: sveriges stolthet: IKEA

Av inlägget "designsaker" att döma verkar jag tydligen som att jag har
en negativ inställning till IKEA. Detta är då helt fel då jag dissade mångfalden
och inte själva IKEA. IKEA är billigt, bra och snyggt; min absoluta favorit
när det gäller heminredning. Men 100% IKEA för mig är lite för opersonligt.
Det är dom där småsakerna som man köpt på andra ställen som gör det personligt.
Diss på mångfalden&massproduktion och Hiss på IKEA.

HISS: Drickyoghurtar

Det spelar mig ingen större roll om jag äter middag varje dag eller inte,
bara jag får drick mina drickyoghurtar. Favoriterna är yalla!
med passion/persika & typ hallon/blå/björn/randombär.
Men även banan/jordgubb på lidl, eller passion/persika eller jordgubb på ICA-gamlastan.
Dom är lagom mättande och bra för magen med typ 0,5 miljarder bra bakterier.
(något moltas och jag räknade ut random morgon hemma hos chråle)
Så stay slim, skippa chipspåsen och drick yoghurt till frulle ist.


vecka 38.

Sur som en omoget äpple och sträv som en illgrön banan
vaknade jag av att Ebba ringde klockan 11 och härjade om "jobbgaranti-bidraget"
Hon hade nämligen missat "fuck-akassan-arbetslös-i-90-dagar-ger-pengar-endå"
Jag slängde ett öga på klockan och insåg att hon faktist räddat mig från att
försova mig till jobbet, något jag stolt kan säga att jag fortfarande inte gjort.
Hur som havre, veckan börjar om och det är same old song igen.


Som ni ser har jag mycket att fixa denna vecka. Det är inget av 
ovannämnda som jag absolut måste, men saker som lagt sig på hög
som jag dragit mig ifrån att göra en längre tid. *fy skäms*
Så min kväll kommer bestå av att övningsköra, göra ansisktsmask 
och övernatta hos min kära mor ute på landet.
Ciao!


TIPS: tjejdoft

Lacoste "Touch of pink" min absoluta favoritparfym sedan 3 år tillbaka.
Luktar precis som folk brukar beskriva mig: exotisk-söt-fresh.
Som grädden på moset är flaskan rosa, som för övrigt är min favoritfärg.
Den är även dekorativ och lyser upp i parfymhyllan.

Finns i stor flaska och i liten flaska som passar perfa att ta med sig
på weekend-resan eller bara ha i handväskan om man typ sover borta eller dyl.



398kr
www.parfym.se


Designsaker.

Visst är IKEA billigt och bra, men hur kul är det att ha
samma saker som flera miljarder andra runt om i världen har?
Jag är ingen direkt snobb-slyna som bara vill ha dyra märkessaker
för sakens skull, jag är den här köpgalna retard bruden
som ser något och måste ha det, död eller levande, oavsett pris.

Jag har länge spanat på de rosa guzzini glasen.
Och idag var dagen då ödet ville att jag skulle lägga vantarna på dem.
De danska ek-äggkopparna har jag köpt två stycken tidigare
i present åt suss när hon fyller 50, men vart direkt så avensjuk
att jag bara var tvungen att köpa ett par till mig själv. *nöjd tjej*





Var även nyttig såhär på kvällskvisten och drog
tycklingerundan + omväg till konsum med stoffe.
Han var även en snäll fd. granne och bjöd på Ben&Jerrys glass
samt kaffe lagom till vårt inspelade idol.


För att visa min uppskattning har jag gjort en passande bild.


Ciao!




Kinamat med brudarna.

Igår var jag ute med brudarna på kinaresturang.
Det var Jag, Ebba, Källy, Felicia, Elin & Annie plus Linn & Emma som kom senare.
Vi fyllde magarna med diverse asiatiska delikatesser,
så som wokade nudlar med cashewnötter, friterad kyckling i tomatsås,
plankstek kinastyle och friterade bananer med glass & grädde.


ser ut som två friterade ...... men gott vare vill jag lova!

Efter mycket catch-up snack och en hel del goa garv drog vi sedan vidare till källarn,
snackade lite mer skit, diskuterade sveriges dåliga match mot malta och drack cider.
Vart en hel "vem-skaffar-barn-först-snack" och "vad-kommer-vi-göra-om-tio-år-snack".
Sådant är alltid intressant då den ene har så sjukt utflipprade tankar om den andre.
Vart uppdaterad om allt motala-skvaller jag missat veckan jag var i cypern,
samt väldigt impad av felicias galna ensam-resa till Costa Rica.
Jag vart rätt impad överhuvudtaget att hon faktist befann
sig i vårat gamla Vadstena och inte i borås (hennes hemstad atm.).
Klockan 12 begav jag mig sakta hemåt, mätt och trött
för att sedan krypa ner i sängen och bänka mig framför mitt inspelade idol.


Felicia, Elin, Källy, Annie & Ebba
Tack för kvällen tjejer!


Sjuka drömmar

Inatt var jag en sväng på Grönalund.
Jag har aldrig varit där irl så vet inte hur stället ser ut.
Det var Jag, Moltas, Chråle och mike som sprang in i den
färgglada "tortyrkammaren" (en slags attraktion) där själva grejen
var att man skulle gömma sig på tid, annars fick man en jätte hård elektrisk stöt
av en stor silverpåle som infann sig i mitten av rummet.
Efter att ha fått en sådan stöt sprang jag runt som en yr höna
och letade efter annat folk jag kände. "jävla galningar som hänger
i tortyrkammaren, dem kan jag ju inte vara med" tänkte jag och stack.

I en attraktion, en slags blandning av hoppborg och nattklubb i cypern
fann jag min nya vän, en blond svensk flicka, lite större än jag
och snygg som in i helvete vid namn Lina/linda eller Amanda.
Hon hade en likadan gul bikini som jag plus en skitsnygg rosa på sig med.
Vi kommenterade någons lillasyrra och påminnde oss själva att berätta
för storebroren till detta underverk; vilken fresh syrran han hade.
Sedan glev vi ut till ett torg som fanns på Grönan med.
Torget var omringad av en röd  slottsliknande mur, Precis vid ut-/ingången.
Där hittade jag jim, palle & jesper, och försökte med all min kraft
komma på vem av dem jag kommit dit med.

Efter ett misslyckat försök att tänka gick jag och min blonda nya vän
till en slags dans-show som hölls på random plats i Stockholm.
Där var johanna Ek på scen i ballerina kjol. (jag visste inte att hon var balett-dansös?)
Vi bänkade oss högst upp på något som var en blandning av en läktarbänk
och en hoppborg. Jag förstod inte hur människorna kunnde sitta så stilla,
då jag föll ner hela tiden. Bakom ryggen på oss satt Filip Malmborg
i en slags fladdermus-utstyrsel och jävlades med oss.
Min vän som plötsligt skiftade hårfärg från blont till rött
verkade gilla honom väldigt mycket, och hängde på honom hela tiden.
Tills han kom på sig själv och sparkade ner henne från läktar-hoppborgen.

Precis när hon slog i huvudet i en träplanka reste sig Victor Thun upp
och sa att showen var över och alla skulle hjälpa till att skruva ihop
läktarna. Jag förstod ingenting.
Sen vaknade jag, och nu fattar jag fortfarande lika lite.



Anders (plastpappa nr.2) 50år

Idag vaknade jag halv 6, ursinnig för att lars hade gett oliver
en pipleksak han sprang omkring och pep med i käften.
Eftersom ilskan vägrade att låta mig somna om stormade jag ut
i jakt på kaffe och leverpastej (har haft ett sjukligt sug efter leverpastej senaste tiden)
och jag hatar igentligen verkligen leverpastej, för det är äckligt. liksom lever....blä.
När jag hade fått vad jag sökte begav jag mig tillbaka till sängen,
blängde på hunden och kollade ett par CSI-avsnitt.
Sen började jag pyssla med anders paket och bakade åt honom.
Åt även middag bestående av 2 mackor och cyklade sedan ner till jobbet.



Jag vill hissa mina nya jobbtider (12-18)
som är alldeles lagom för en morgontrött och ibland festskadad olivia.
Livet leker, jag saknar inte skolan för fem öre och jag har fett cashflow.
fattas bara körkort och egen lya sen är jag klar med mitt liv!


Ayia Napa 2009!

En vecka i Ayia fucking Napa
och det är det bästa som hänt i hela mitt liv.
Den här resan kommer jag aldrig glömma
och jag vill tacka alla som gjorde den så bra till 1000!


acapulco margarita & piggelin-drink
plus alla våra skor vi hade med oss :)



Sällskapet
Jag kunde inte fått ett bättre sällskap på resan.
Jessica & Johanna jag är evigt tacksam för att ni åkte med mig
och gav mig bästa resan i mitt liv so far.
Sen träffade vi även Jenny & Emma som var en klass för sig.
Jag säger Göteborgs skönaste brudar, helt utan tvekan.
Sen vill jag även tacka Alex & Gabriel som var de torraste killarna jag mött
men endå också gjorde resan minnesvärd. Humor hade de ju i allafall.
Så får vi inte glömma Sam brandeman, bäääste norsken i cypern.


 




Hotell Senator

Vi fick en jättefin och rymlig lägenhet med kingsize bed och
stor balkong. Vi hade kök och rymlig toa samt matbord i sten.
3 pooler och en 24/7-supermarket runt hörnet där vi fick gratis godis när vi shoppa.
Med de bästa receptionisterna och bästa servicen i stan satt vi ofta vid poolen
slappade, utnyttjade happy hours och sippade acapulco margaritas och andra drinkar. 
Detta var det bästa hotell jag någonsin bott på och städerskorna t.o.m. diskade våran disk.
Så vi skrev gulliga lappar med hjärtan till dem när vi lämnade dricks till dem.


  



Nissi Beach

Ayia napas och kanske Cyperns finaste strand.
Det fanns typ 3, minns inte namnen på dem så valde
att kalla dem dissi beach, hissi beach & nissi beach.
turkost vatten, vindstilla utan ett moln på himlen.
Detta är paradiset och här chillade vi i 3 dagar.
Här fanns pelikaner, strandstekare, bungyjumpa,
waterski och diverse humorlösa fansmän.
Vad är det som inte är roligt med "le lapin / löö laapaaun" liksom!??
Here is the place to be, här hänger alla som är något.


     


Folk: Johanna Ek, Olivia Gustafsson, Jessica Rodenvik
Place: Nissi Beach, Cypern, i vattnet
Status: Chill


Stockholm calling.



Jag har typ vart i stockholm en gång förut
, ni vet i 8an på skolresa.
Sån som alla småstadsbor runt om i hela avlånga landet åker på.
Jag var riktigt nervös att vi inte skulle hitta å grejjer, men det gjorde vi.
Jesso & Hanna var vana och vi åkte tåg, tunnelbana och hela paketet.
Väl framme i Stockholm mötte vi upp jessica G och begav oss till
hennes nya lya på hallonberget aka "hallongrottan".
Vi gjorde oss hemmastadda och begav oss vidare
genom den mörka hallonskogen i jakt på föda till närmsta donken.
Little did we know att hela rikeby skulle vara där inne.
stället var fyllt upp till taket av sport-blattar och givetvis
skulle de attackera med sina kassa raggningsförsök när jag skulle hämta ketchup.
"Ey bruden yao langa telefon nummret dirrrrrrrrrr bah"
"brushan här vill ha de, han tycker du är snygg baaah"
Öh näh vah, svarade jag och satte mig surt till rätta framför min lilla menyn.

Natten hos Jessica G var riktigt jobbig, jag sov värre än någonsin
spänd som ett barn som väntar på julafton. 1 dag till napa. 1 dag till napa. 1 dag till napa!

Så vart har vi lärt oss idag?
Stockholm+Donken= big NO NO!