Fullt upp!



Ber om ursäkt ännu en gång och förhoppningsvis den sista för att jag varit inaktiv
så länge. Ni kan pusta ut direkt för jag har inte fått skrivkramp, jag har helt enkelt
bara haft föööör mycket saker att göra. Nu är körkortet prio 1 och jag kommer antagligen
inte skriva mycket mer här förrens jag kan bocka av det på min check-lista.
Men håll ut, för snart är jag tillbaka!

T.ex. i tisdags körde jag halkan.
Vill inte påstå att jag var speciellt peppad då jag satte mig i den röda lilla golfen
med Kajsa-körkort och tre 17-åringar. Det var trångt i bilen och jag var så nervös
att jag höll på att balla ur och springa hem. Att de tre andra haft körlektion innan
och lärt sig lite vad halkan handlade om gjorde inte saken bättre. För det första
hade jag inte en aning om vart vi skulle, ingen hade liksom berättat för mig att det
var i kumla man gjorde halkan. För det andra så var jag 19 år och resterande 17,
så det kändes ungefär som att tja.....jag var retard.
Det hela blev inte mycket bättre då jag efter genomgångarna av banorna och hindrena
fortfarande inte förstod hur man bromsade utan ABS ikopplat. Hjulen låste sig,
jag körde över alla plastpinnar som gick och kunde bara inte fatta vad jag gjorde fel.
Det tog ett tag att koppla helt enkelt (HAHA, fattar ni!!??) och 30 min senare,
ägde jag skiten ur alla på bana 2 med traktorhindret. Perfekta kontrollerade
rattningar och sladdar och jag blev ett med bilen. Minnesfull dag kan man säga.

I onsdags gjorde jag teorin.
Vaknade klockan 02 på tisdagnatten av att älskling drog i mig och sa att
vi skulle lägga oss i sängen och sova. Reste mig upp och insåg att jag tvärdäckat
på en madrass av körkortspapper och teoriböcker. Försökte rycka upp mig
men insåg snabbt att john blund inte gick att battla. Så jag stupade i sängen.
Klockan 8 vaknade jag upp av mitt alarm och insåg att det redan var onsdag.
Tog ledigt från jobbet för att plugga då jag varken hunnit med att göra test på
varken körskolan eller internet. Ännu en gån hade min tidsplanering failat,
men bestämd som jag var övertygade jag mig själv att det skulle räcka att göra
det blå teorihäftet med frågorna och gratistestet så jag gjorde det.
Problemet var bara att pluggtiden var slut och jag ännu en gång fick 43 rätt av 70.
Så nervösare än någonsin åkte jag in med mamma till motala och satte mig i salen.
Meeeeeeeeeen skillad som jag är kom jag ut med 55 rätt efter att ha pluggat
max ca 10 timmar, så suck on that bitchez!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback