Uppraggad av Vadstena-Günter

Igår hände en sån där skum sak på jobbet igen.
Det kom nämligen in en slibbig utlänsk kille med pilotbrillor som ställde sig i dörröppningen
och råstirrade på mig. Som om inte det vore nog liknade han Günter
både till sättet och utseendet och kombinationen gav mig en rysning av obehag.



Med öppningsfrasen "Vad söt du är när du målar" steg han in i affären med en
äldre kvinna som påstod sig vara hans plast mamma och fällde ytterligare
ett par obehagliga kommentarer som "vilken fin rund liten näsa hon har",
"vart bor du", "jobbar du här" och "vad tycker du om min mustasch?"
Och som det lilla snälla naiva butiksbiträde jag är tänkte jag direkt
eftersom han hade solbrillor på sig när det var grått och regnade att
 "det måste vara en BS-patient med sin vårdare"
Så efter 10 minuters utfrågningar gick han och jag tänkte inte mer på det.

Förrens 2 timmare senare då han återigen stog och stirrade på mig i dörröppningen
med en blick som kan jämnföras med blicken en tjock unge har när han ser
godishyllan på konsum. "Kan du hjälpa mig?", frågade han och jag svarade
automatiskt "med vadå?" Han tog ett steg i min riktning och sa:
"Låt säga att jag gjort allt för att ragga på dig så..."
och där avbröt jag honom upprört med "NEJ HERREGUD JAG HAR EN SAMBO
SOM JAG BOR MED OCH ÄLSKAR, DET VAR HAN SOM FICK MIG ATT STANNA
I VADSTENA, SÅ DU FÅR FÖRSÖKA NÅGON ANNAN STANS, HEJDÅ"
Efter två minuter gick han och jag ringde rasmus direkt
som mötte upp mig och följde mig hem. 

Nu har jag träffat tjuvar, svindlare, fyllon som krossar rutor och slibbiga män,
så jag undrar vad kommer här näst? En pedofil? Eller en half man half horse kanske?
Hur som havre, mitt jobb slutar aldrig förvåna mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback