Grovstädning!


Tog fram min jpeg.-grovis och drog en grovstädning av bloggen. Har länge
saknat min blogg och känt att jag utan den inte riktigt kan uttrycka min ilska över
obetydliga saker som min hjärna valt att fokusera sig på. Plus att så mycket har
hänt i mitt liv den senaste tiden att jag helt tappade tråden i mitt skrivande.

Jag känner att jag borde storstäda här på bloggen och damma millimeter för millimeter,
men jag orkar verkligen inte, och om sanningen ska fram, varför skulle jag?
Det som hänt tidigare i mitt liv har hänt och jag har lagt det bakom mig.
Jag är lyckligare än någonsin nu och glad för allt jag gjort och genomgått
som tagit mig hit....trots att jag som vanligt, valde att gå en onödigt lång omväg.

För att stilla mina gamla läsare som saknat mig och undrat vad jag haft för mig,
tänker jag dra en kort sammanfattning om vad som skett under mitt 2011:

JANUARI Separerad, arbetslös och deprimerad. Sjuknade till och tappade 13 kg
Träffade Olivia Ståhlner, en mycket värdefull vän. 

FEBRUARI Tog mig till läkaren och fick hjälp med sömnen. Olivia tog hand om mig och
jag fick smak på livet igen. Min vardag började stabilisera sig och jag fick hjälp av mina
fina vänner. (ni vet vilka ni är) Ett par cheeseburgare senare och jag fick även tillbaka
lite av min kropp.

MARS Klippte mig och skaffade ersättning, jobb och sökte in till Informatör/Dekoratör
på Entreprenörsskolan i Leksand efter ett tips från Maude K på arbtsfm. Ännu en gång
får jag tacka dig för att ha visat mig vägen mot mina drömmar.

APRIL Failar på högskoleprovet, tröstsuper och spenderar bakisdagen med att testa
på att söka in till Idol 2011. Får en sjuklig dos självförtroende, börjar träna och 
får enligt mig själv en snyggare kropp än jag någonsin haft. Träffar även Kalle,
världens underbaraste människa som också är min nuvarande sambo. 

MAJ Lever livet och njuter av förfriskningar, nya kläder och allt som jag tycker om.
Kreativiteten börjar flöda igen och jag känner att det jobbiga jag upplevt kanske var
"for the greater good".

JUNI Flyttar ihop med Kalle samtidigt som min Olivia flyttar till Norrköping.

JULI Jobbar som en tok. Gary, jag och Kalle åker till Amsterdam på semester.

och nu är vi här.. från och med idag börjar jag om.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback